عصر شعر ایثار و مقاومت در سروستان برپا شد
کد خبر: 3925521
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

عصر شعر ایثار و مقاومت در سروستان برپا شد

همزمان با هفته دفاع مقدس، عصر شعر «ایثار و مقاومت» همراه با نغمه‌سرایی شاعران آئینی در شهرستان سروستان برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته دفاع مقدس، عصر شعر «ایثار و مقاومت» همراه با نغمه‌سرایی شاعران آئینی عصر امروز، 5 مهرماه به‌همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه سروستان در این شهرستان برگزار شد.

در این آیین كه با رعایت پروتكل‌های بهداشتی برگزار شد، جمعی از مسؤلان نظیر فرماندار، شهردار، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی از دوستداران شعر و ادب حضور داشتند.

محمدحسن ضیایی‌آزاد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروستان در این مراسم گفت: شعر از تأثیرگذارترین هنرها در بیان ایثارگری‌ها، شهادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها با پیروی از سرور و سالار شهیدان حسین‌بن علی (ع) در دوران دفاع مقدس است که با زبان گویا و تأثیرگذار هنرمندان و شاعران با ذوق و قریحه لطیف هنری خود بیان می‌کنند و بر وجود شنونده تاثیر می‌گذارند.

وی دفاع مقدس را آئینه‌ای از هشت سال دفاع شجاعانه و پیروزمندانه با سرافرازی دانست و بر لزوم انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل بعدی به وسیله ابزار هنر تأكید كرد.

در این آیین همچنین اکرم مؤمنی، فاطمه بیژنی، محمدحسن ضیایی‌آزاد، انوشیروان سلیمی‌کوچی، حسن خرمی، اعظم‌السادات قریشی و مهسا اکبر پور به شعرخوانی و رزمندگان و یادگاران آن دوران به بیان خاطرات خود پرداختند و در پایان به شاعران و رزمندگان هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha