جامعه امروز تشنه فرهنگ ناب و اصیل بسیج است
کد خبر: 3925507
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸

جامعه امروز تشنه فرهنگ ناب و اصیل بسیج است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، فرهنگ بسیجی را لازمه و نیاز جامعه امروز کشور دانست و تأکید کرد: امروز نیز جامعه ما تشنه فرهنگ ناب و اصیل بسیج است.

به گزارش ایكنا از فارس، كوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 5 مهرماه در آیین تکریم و معارفه فرمانده جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه گفت: هرگاه نام بسیج به گوش می‌رسد، بی‌درنگ یاد و خاطره ایام دفاع مقدس و جانفشانی‌های جان بر کفان بسیجی در ذهن متبادر می‌شود.

وی، مصادف شدن این انتصاب را با هفته دفاع مقدس به فال نیک گرفت و افزود: طبیعی است اگر فعالان بسیج در شرایط کنونی، همواره مشی و عملکرد بسیجی‌های دوران دفاع مقدس را در نظر داشته باشند و گوش به نوای فرماندهی کل قوا بسپرند، می‌توانند از خود و نسل حاضر یادگاری ماندگار در دفتر تاریخ کشور به ثبت برسانند.

عزیزی، فرهنگ بسیجی را لازمه و نیاز جامعه امروز کشور دانست و تأکید کرد: امروز نیز جامعه ما تشنه فرهنگ ناب و اصیل بسیج است و همه اقشار جامعه به ویژه جوانان ما در صورت آشنایی با این فرهنگ اصیل و بی‌نظیر که حاصل تفکر و اندیشه خاص حضرت امام راحل(ره) بود، می‌توانند بر مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حال حاضر کشور فائق آیند.

وی اضافه کرد: بسیج، همچون خون جاری در رگ‌های جامعه بوده که وظیفه ارتباطی و تغذیه فکری و مددرسانی اجتماعی را در تمام اقشار جامعه بر عهده دارد و زمانی که دو مفهوم بسیج و دانشجو با یکدیگر تلفیق می‌یابند، ترکیبی خاص شامل خلوص، جوانی و فرهیختگی را ایجاد می‌کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شیوع کرونا ویروس جدید در سطح کشور، گفت: هم‌اکنون که ویروس منحوس کووید۱۹، همزمان با تمام جهان در کشور ما نیز شیوع یافته، نقش بسیج در پیشبرد اهداف ستاد ملی مقابله با کروناویروس از هر زمان دیگری پُررنگ‌تر شده و نیاز به حضور تمام قد این نیروی فرهنگی و نظامی در این عرصه نیز بیشتر از پیش احساس شود.

عزیزی با اعلام آمادگی برای یاری رساندن به بسیج، گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمادگی دارد تا در راستای رسالت ذاتی خود با تمام توان خویش، در اشاعه و نشر فرهنگ اصیل بسیج با این نهاد دانشجویی همکاری کرده و بسیجی‌وار در یاری رساندن به بسیج دانشجویی دانشگاه حضور داشته باشد.

یادآور می‌شود، در این آیین از زحمات حسین رحیمی قدردانی و وحید طیبی خرمی، دانشجوی رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشكی شیراز به‌عنوان مسؤل جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه معارفه شد.

انتهای پیام
captcha