بررسی علل مرگ و میر بیماران كرونایی در فارس
کد خبر: 3925491
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

بررسی علل مرگ و میر بیماران كرونایی در فارس

یكصد و هفتادمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا ویروس در دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد و آمارهای مربوط به مرگ و میر جان‌باختگان کروناویروس طی دو روز گذشته و علت‌ آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایكنا از فارس، یکصد و هفتادمین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 5 مهرماه با بررسی عملکرد مراکز ۱۶ ساعته شهرستان‌های استان فارس همراه بود.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با بیان اینکه یکی از نقاط قوت مجموعه سلامت در مهار کروناویروس طی ماه‌های گذشته، راه‌اندازی مراکز ۱۶ ساعته بوده است، گفت: برای تداوم بهره‌مندی از این دستاوردها لازم است بر خدمات نظارت شود تا شاهد ارتقای آن باشیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز فصل سرما در استان، پایبندی به رعایت اصول بهداشتی را یک الزام جدی خواند که لازم است برای حفظ سلامت عمومی، مورد توجه جدی قرار گیرد.

روند نمونه‌گیری‌های مربوط به کروناویروس در مراکز و آزمایشگاه‌های تشخیصی استان دیگر محور نشست امروز بود که پیرامون راهکارهای بهبود خدمات همفکری و برنامه‌ریزی شد.

لطفی همچنین با بررسی آمارهای مربوط مرگ و میر جان‌باختگان کروناویروس طی دو روز گذشته، علت‌های مرگ آنان را به همراه اعضای این ستاد بررسی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه به بررسی آمار ابتلا در شهرهای مختلف استان، روند نمونه‌گیری، پذیرش و بستری بیماران مشکوک و علامت‌دار، وضعیت بیمارستان‌های مختلف استان و خدمات تیم‌های بهداشتی و درمانی پرداخت.

علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گزارشی از وضعیت بیمارستان‌های مرجع رسیدگی به بیماران کروناویروس در استان فارس، ظرفیت تخت‌های بیمارستان و خدمات بخش‌های عادی و مراقبت ویژه ارائه کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با اشاره به سفر به شهرستان کازرون برای بررسی وضعیت کروناویروس در این شهرستان، گزارشی از برنامه‌ها و نتایج این سفر به رئیس دانشگاه و اعضای این ستاد ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha