قدم در وادی عشق / میثاق دوباره جهادگران فارس با شهدا
کد خبر: 3925478
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

قدم در وادی عشق / میثاق دوباره جهادگران فارس با شهدا

لحظه به لحظه قدم گذاشتن در وادی عشق‌بازان، شور می‌خواهد و شعور. شوری از جنس عشق و مستی و شعوری از تبار آزادمردان و یكه‌تازان دلاورمرد عالم.

به گزارش ايكنا از فارس، همیشه یادآوری حماسه‌ها و پیروزی‌ها برای ملت‌ها شیرین و گواراست. آنجا كه یك ملت در تورق خاطرات تاریخی خود می‌خواند كه چگونه فرزندانی از این مرز و بوم برای حفظ خاك و اعتقادات خود جان در طبق اخلاص نهاده و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شوند و در این راه چه حماسه‌آفرینی‌هایی كه انجام نمی‌دهند.

دفاع مقدس ملت ایران به حق یکی از بی‌نظیرترین حماسه‌های تاریخ ایران است که مهم‌ترین ویژگی و خصلت آن شکوفایی معنویت، از خودگذشتگی و ایثار اقشار مختلف مردم بود، اما در یادآوری حماسه دفاع مقدس بی‌شک یکی از اصلی‌ترین ارکانی که به ذهن هر شخصی خطور می‌کند، ایثار و از خودگذشتگی شهدایی بود که در این راه از عزیزترین دارایی خود یعنی جانشان گذشتند.

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در هفته‌ای كه مزین به همین نام است، طبق یك سنت هر ساله جمعی از جهادگران دانشگاهی فارس برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا راهی دیار عاشقان و سرگشتگان و آزادگان یعنی گلزار شهدا شدند. به راستی شمارش لحظاتی كه در آن نجواهای عاشقانه و عارفانه با امامزادگان عشق سر داده می‌شود، كار راحتی نیست و باید اهل دل بود تا این لحظات را به خوبی درك كرد.

لحظه به لحظه قدم گذاشتن در وادی عشق‌بازان، شور می‌خواهد و شعور. شوری از جنس عشق و مستی و شعوری از تبار آزادمردان و یكه‌تازان دلاورمرد عالم. آمدیم تا به شهدا بگوییم ما خفتگان در ساحل، غرق به طوفانیم و شما چه آرام، در پهنه بیکرانتان، حیرتمان را به نظاره نشسته‌‏اید. چه زیباست قاب عکس خالیتان بر دیوار قلب‏مان. هنوز در صفحه صفحه تاریخ، تفسیر حدیث جاودانگیتان را می‌نویسند و پایانی بر آن نیست و چه زیباست شعر دلتنگی‌هایمان.

ای شقایق‌های آتش گرفته، دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شما را بر خود دارد، آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید؟

چه خوب است اگر بتوانیم اندكی تأمل بر وصیت‌نامه كسانی كنیم كه امروز به میهمانی آنان آمدیم و بدین طریق بتوانیم راهی كه سرگشتگان عاشق برای ما ترسیم كردند، را بشناسیم و ادامه دهیم. روزی كه می‌دانستند رفتنی هستند، نوشتند، از دل هم نوشتند برای من و مایی كه امروز میراث‌دار آنان شده‌ایم.

آری! راه جبهه حق به بركت آنانی كه در این راه جانفشانی كردند و رفتند، همواره ادامه دارد و این ما هستیم كه باید در دو راهی دنیا انتخاب كنیم كه كدام مسیر را برای طی طریق برگزینیم.

انتهای پیام
captcha