شهدا معنویت را در عمل معنا كردند / اجر جهادگران راه حق
کد خبر: 3925385
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

شهدا معنویت را در عمل معنا كردند / اجر جهادگران راه حق

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأكید بر اینكه شهدا و خانواده‌های آنان معنویت، استقامت و جوانمردی را در عمل معنا كردند، اظهار کرد: در سیره شهدا و رزمندگان اسلام، چیزی به‌ نام منفعت‌طلبی و مصلحت‌طلبی وجود نداشت و این همان راهی است كه باید آن را ادامه دهیم و حق مطلب را ادا كنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس، امروز، 5 مهرماه در نشست گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مجتمع عدالت جهاد دانشگاهی شیراز برگزار شد، بیان کرد: امروز و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس مشكلات زیادی در جامعه وجود دارد،‌ از یك طرف شیوع ویروس كرونا و از سوی دیگر دچار مشكلات اقتصادی هستیم.

وی افزود: امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید با توجه به شرایط موجود بررسی كنیم و ببینیم به‌ عنوان خدمتگزار ایرانی مسلمان و فرزند انقلاب در كجای قضیه ایستاده‌ایم و چقدر سهم و دین خود را برای رفع مشكلات كشور ادا كرده‌ایم.

بابایی اهمیت الگوبرداری از درس‌های دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: در دفاع مقدس فرزندان رشیدی از ایران اسلامی را كه هر كدام سمبل ایثار و فداكاری و همدردی و همراهی بودند، را از دست دادیم تا امروز این امنیت را داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: جهادگران دانشگاهی معنی امنیت امروز را به‌ خصوص طی یكسال گذشته و در جریان اغتشاشات آبان‌ماه كه آشوبگران یكی از ساختمان‌های این نهاد را به آتش كشیدند، درك كرده‌اند و همین مسئله موجب شده است تا بیش از پیش قدر امنیت را بدانیم و قدردان زحمات خانواده‌هایی باشیم كه پاره‌های تن خود را برای حفظ امنیت ما از دست داده‌اند.

وی با تأكید بر اینكه شهدا و خانواده‌های آنان معنویت، استقامت و جوانمردی را در عمل معنا كردند، گفت: امروز و در چهل سالگی دفاع مقدس باید این سؤال را بپرسیم كه برای این نظام مقدس و كسانی كه 8 سال عاشقانه و خالصانه جنگیدند، چه كرده‌ایم؛ در سیره شهدا و رزمندگان اسلام، چیزی به‌نام منفعت‌طلبی و مصلحت‌طلبی وجود نداشت و این همان راهی است كه باید آن را ادامه دهیم و حق مطلب را ادا كنیم.

بابایی با یادآوری اینكه در قرآن كریم چندین خصوصیت درباره جهاد در راه خدا آمده است، افزود: طبق آیات قرآن كریم، جهادگران در راه خدا رستگاران و مؤمنان واقعی هستند و با خدا تجارت می‌كنند؛ لذا جهادگران دانشگاهی هم باید این آموزه‌ها را سرلوحه امور خود قرار داده و همواره برای رضایت خداوند و خدمت به خلق تلاش كنند.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس با تأكید بر اینكه تك تك كارمندان این نهاد باید تلاش كنند تا متخلق به روحیه جهادی باشند، گفت: تنها در سایه روحیه جهادی است كه همدلی‌ها و همراهی‌ها اتفاق می‌افتد كه بحمد الهی این مسئله را در جهاد دانشگاهی فارس به خوبی مشاهده‌ كردیم چنانچه در 10 ماه گذشته و بعد از اغتشاشات آبان‌ماه كه خسارت سنگینی به این نهاد وارد شد و سرمایه‌ای كه بیش از 10 سال برای آن زحمت كشیده شد و محل تأمین درآمد و بودجه این نهاد بود، به آتش كشیده شد، جهادگران دانشگاهی با تلاش شبانه‌روزی در كنار یكدیگر توانستند باز هم این مجتمع را سرپا كنند و وجود چنین همكارانی مایه افتخار است و این همان روحیه جهادی و بسیجی است كه انتظار داریم در میان جهادگران وجود داشته باشد.

وی بیان كرد: امروز اگر می‌خواهیم میراث‌دار شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و عاشورا باشیم، باید یاد بگیریم كه در برابر مشكلات مقاومت كرده و با كار جهادی و روحیه بسیجی بر مشكلات فائق آییم.

بابایی همچنین جهادگران را به رعایت اخلاق اسلامی سفارش كرد و گفت: جهادگران باید همواره متخلق به اخلاق اسلامی باشند و در كنار كارهای جهادی، یك الگوی مناسب اخلاقی برای سایر ادارات باشند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بیان كرد: علی‌رغم اينكه شرایط بدی اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم اما به حمد الهی همچنان در مسیر توسعه قرار داریم و برنامه توسعه هیچ‌كدام از بخش‌های جهاد دانشگاهی عقب نیفتاده است و اتفاقات خوبی هم در حوزه پژوهشی و كاربردی در حال انجام است و ما ثابت كردیم كه می‌توانیم جهادی و بسیجی‌وار كارهای خود را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha