جایگاه نخبگان قرآنی در جامعه امروز / منتظر مسئولان نمانیم
کد خبر: 3925266
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷

جایگاه نخبگان قرآنی در جامعه امروز / منتظر مسئولان نمانیم

یكی از حافظان كشورمان، جایگاه نخبگان قرآنی را در جامعه امروز در بحث فرهنگ‌سازی قرآنی دانست و تصریح کرد: نخبگان قرآنی با امكاناتی كه در اختیار دارند، سعی كنند نوجوانان و جوانان را وارد فضای قرآنی کنند.

نوید رزمجویی، یكی از حافظان كشورمان، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه جایگاه نخبگان قرآنی در جامعه امروز چیست، اظهار کرد: جایگاه نخبگان قرآنی در جامعه بیشتر در بحث فرهنگ‌سازی قرآنی است.

وی با یادآوری اینكه در احادیث آمده است كه زكات علم، نشر آن است، افزود: وقتی یك فرد قرآنی و محبوب شد، مسلماً باید زكات این علم و همچنین نتیجه محبوبیت خود را بپردازد و فرهنگ نور را در جامعه ترویج دهد.

رزمجویی ادامه داد: نخبگان قرآنی در همان فضایی كه هستند و با امكاناتی كه در اختیار دارند، سعی كنند دست چند نفر از نوجوانان و جوانان را بگیرند و به آن‌ها كمك كنند تا وارد فضای قرآنی و فرهنگ‌سازی آن در جامعه شوند كه متأسفانه در این زمینه بسیار كم كار شده است. البته نخبگان قرآنی نباید منتظر بنشینند تا در زمینه فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه مسئولان كاری انجام دهند، بلكه می‌توانند در حسینیه‌ها و مساجد كلاس‌های قرآنی راه بیندازند و جوانان را جذب كنند و این كار می‌تواند در جامعه فرهنگ‌سازی شود.

وی همچنین اهمیت توجه به جایگاه نخبگان قرآنی از سوی مسؤلان را نیز یادآور شد و گفت: متأسفانه هیچ‌گونه تسهیلاتی به نخبگان قرآنی اعطا نمی‌شود، به‌ عنوان مثال سال‌هاست كه در رشته حفظ كل قرآن در مسابقات مختلف حائز رتبه‌های برتر شده‌ام،‌ اما هیچ تسهیلاتی تاكنون دریافت نكرده‌ام تا حتی بتوانم یک وام كوچك بگیرم یا اینكه از تسهیلات شغلی استفاده كنم.

رزمجویی تأكید كرد: متأسفانه در جامعه ما به نخبگان قرآنی بهایی داده نمی‌شود، مگر اینكه خود نخبگان تلاشی كنند و در رشته‌ها و فعالیت‌های دیگر پیشرفت كنند و بتوانند مسئولیتی به دست گیرند یا اینكه كاری انجام دهند وگرنه اگر بخواهند منتظر مسئولان باشند كاری جلو نمی‌رود.

وی در پایان بیان كرد: تشویق نخبگان قرآنی به لحاظ مادی تأثیر بسیاری بر جذب جوانان در این راه دارد، زیرا وقتی یک نخبه قرآنی به‌ صورت ویژه تكریم می‌شود، جوانان دیگر هم این مسئله را مشاهده كرده و تشویق می‌شوند كه به این راه وارد شوند.

انتهای پیام
captcha