قمار آمریکا بر سر خاورمیانه؛ بازی دو سر باخت برای آن‌ها
کد خبر: 3925238
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

قمار آمریکا بر سر خاورمیانه؛ بازی دو سر باخت برای آن‌ها

امام جمعه كامفیروز با بیان اینكه تحركات اخیر آمریكا حكایت از قدرت و اقتدار ندارد بلكه نشانه افول امپراطوری و زوال ابرقدرتی اوست، قمار آمریکا بر سر خاورمیانه را یک بازی دوسر باخت برای آن‌ها دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده،‌ امام جمعه كامفیروز امروز، 4 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تقلای این روزهای ترامپ برای آشكارسازی روابط كشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و تلاش او برای تغییر رفتار ایران در فشار حداكثری و سرشاخ شدن با روسیه و چین در آسیا و تلاش‌هایش در آمریكای جنوبی به اضافه دروغ‌های پی در پی به اروپایی‌ها، گفت: این تحركات حكایت از قدرت و اقتدار آمریكا ندارد بلکه نشانه‌ افول امپراطوری آمریكا و زوال ابرقدرتی اوست.

وی، قمار آمریکا بر سر خاورمیانه را یک بازی دو سر باخت برای آن‌ها دانست و افزود: آمریکا به‌منظور عملی کردن هدف شوم خود که فرمانروایی بر تمام کشورهای کره‌ زمین است ناگزیر از تسلط بر منطقه طلایی خاورمیانه بود و می‌دانست که بدون این جغرافیا هرگز به مقصود خود نخواهد رسید.

تقی‌زاده با بیان اینكه تقویت رژیم صهیونیستی و تحقق تسلط او بر منطقه بحر تا نهر كلید این سیطره و تسلط بود،‌ گفت: تمام طرح‌های صلح و سازش منطقه‌ای برای همین بود و هست. اما حقیقت این است كه همه این طرح‌ها فقط به تولد چهره‌ جدیدی از مقاومت در فلسطین و لبنان و كشورهای منطقه با الگوی انقلاب اسلامی منجر شده است و گروه‌های مقاومت هر روز از روز گذشته و هر سال از سال قبل مقتدرتر شده‌اند. همان‌طور که همگان بر این باورند كه ایران ۱۳۹۹ به مراتب از ایران ۱۳۵۸ قوی‌تر و استوارتر است. این در حالی است كه صاحب‌نظران معتقدند در طول این چهل سال ابرقدرت‌ها از هیچ كوششی برای فروپاشی نظام و انقلاب اسلامی ایران فروگذاری نكرده‌اند.

وی بیان كرد: اکنون آمریکا یا باید استقرار خود در این منطقه را ادامه دهد که در پی آن شاهد کشته شدن بیش از پیش نیروهایش و اتلاف منابع مالی و نظامی خود خواهد بود و یا اینکه منطقه را ترک کند که این نیز، هم موجب خواری و ذلت او می‌شود و هم آمال و آرزوهای او را برای سیادت و آقایی بر جهانیان به باد فنا خواهد داد‌.

تقی‌زاده با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس هستیم، تکریم و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس را بر همگان به‌ویژه مسئولان فرض دانست و گفت: این تکریم، این بزرگداشت و نکوداشت از وظایف حتمی ملّی ما است، علاوه بر اینکه توصیه‌ مؤکّد اسلام نیز هست.

امام جمعه كامفیروز اضافه كرد: رزمندگان اسلام و شهدا از اسلام، انقلاب و عزت ملی و ناموس دفاع كردند كه برخی از آن‌ها عروج كرده و برخی هم ماندند و كار را به پایان رساندند.

وی همچنین درباره مکانیزم ماشه، تفنگ آمریکایی‌ها را سلاحی خیالی، موهوم و خالی از مهمات خواند و افزود: سرانجام پس از یك ماه فضاسازی روانی و رسانه‌ای، روز یكشنبهف سی‌ام شهریورماه با پایان یافتن مهلت یك ماهه‌ای كه آمریكا اعلام كرد مكانیسم‌ بی‌خاصیت ماشه علیه ایران فعال شد. عدم همراهی اروپا با آمریكا، از سر روحیه‌ عدم تبعیت و استقلال‌خواهی از دولت زورگوی آمریكا نیست. بین این كشورها با آمریكا و نیز سازمان بین‌المللی انرژی اتمی، یك توافق و تقسیم كار پنهان وجود دارد و آن‌ها درصددند در موقع مقرّر آن‌را اجرا كنند و در آنجا همین کشورهای اروپایی که به ظاهر در برجام باقی‌ مانده‌اند، سراغ استفاده از مكانیسم ماشه و بردن پرونده ایران به شورای امنیت خواهند رفت.

تقی‌زاده با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران طی سال گذشته، پنج گام مهم برای كاهش تعهدات برجامی خود را اعلام كرد كه بخش عمده‌ای از آن روی كاغذ ماند و متأسفانه دولت، به‌طور كامل به آن عمل نكرد، گفت: اگر دولت عزم راسخ خود را در اجرای كامل تعهدات نشان می‌داد نوع مواجهه اروپا متفاوت می‌شد. تا زمانی که ما نسبت به برخورد قاطع در زمینه‌ کاهش این تعهدات اهمال کنیم، قطعاً شرایط علیه ما پیچیده‌تر شده و آن‌ها را نسبت به اقدامات مخرب جسورتر خواهیم کرد.

وی همچنین جنگ و محاصره‌ 2000 روزه‌ یمن را شعب ابی طالب نامید و گفت: ۲ هزار روز است که یمن سرافراز در جنگ و محاصره به‌سر می‌برد. ۹ میلیون انسان عزت‌مدار در آنجا دارند گرسنگی طاقت‌فرسا می‌کشند و ده‌ها هزار نفر از آنان به بیماری‌های واگیردار مبتلا شده‌اند اما حاضر نیستند که تن به ذلت داده و عزت خود را معامله کنند. به راستی که اینانند پیروان راستین سیدالشهدا(ع) که فرمود هیهات منا الذلة.

امام جمعه كامفیروز با بیان اینکه مردم یمن چه در صدر اسلام و چه در آخرالزمان همواره ملتی سرافراز بوده و در روایات نیز ستوده شده‌اند، گفت: این ملت مقاوم به بزرگان خود مانند مقداد بن اسود، اویس قرنی، مالك اشتر نخعی، كمیل بن زیاد نخعی، حجربن عدی، عمرو بن حمق خزاعی، هانی بن عروه و ۳۴ شهید دشت کربلا که یمنی تبار بودند اقتدا کرده‌اند.

وی یادآور شد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، در اوایل دهه‌ ۶۰ سیدبدرالدین حوثی و فرزندش سیدحسین حوثی به قم سفر کردند و این موجب شد تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را برگرفته و میان مردم و خصوصا جوانان یمنی منتشر كنند. سیدحسین حوثی خود را مرید و شیفته امام خمینی می‌دانست و بر آن پای می‌فشرد. وی كه در سال ۲۰۰۳ در جنگ با حكومت وقت یمن در كوه‌های صعده به شهادت رسید بنیانگذار جنبشی شد كه اكنون «انصارالله» نام دارد و رهبری آن برعهده برادرش سیدعبدالملك حوثی است كه او نیز مانند پدر و برادر تحصیل‌كرده‌ علوم دینی و عنصری هوشمند و شجاع و زمان‌آگاه است. ارتباط وثیق و مستحكم سید عبدالملك با سید مقاومت، جناب سیدحسن نصرالله موجب شده است كه انصارالله با مختصات خود نسخه‌ای از حزب الله، تلقی شده و عملا جزو هم‌پیمانان اصلی ایران انقلابی به‌عنوان كانون مقاومت محسوب شود.

انتهای پیام
captcha