اثبات حقانیت نظام به كارآمدی و عمل است
کد خبر: 3925198
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶

اثبات حقانیت نظام به كارآمدی و عمل است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان كشور با تأكید بر اینكه اثبات حقانیت و موفقیت نظام اسلامی به کارآمدی و عمل است، گفت: در واقع چکیده و عصاره خواست مردم این است که شهرداری، بهداشت، قوه قضائیه، مسکن و در رأس همه آن‌ها آموزش و پرورش کارآمد باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، سردار عباس مطهری، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان كشور در یک سفر دو روزه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 2 و 3 مهرماه به استان فارس در نشست‌ها و برنامه‌های مختلفی در سطح استان با حضور فرهنگیان بسیجی حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

مطهری در دیدار با بسیجیان اداره‌كل آموزش و پرورش فارس گفت: تشکر ویژه مقام معظم رهبری در 11 شهریورماه از تلاش‌های فرهنگیان در دوران کرونا، موجب آشکار شدن کار ارزنده آن‌ها شد.

بیانات رهبری؛ نقطه عطف حركت آموزش و پرورش

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال تحصیلی جدید، در توصیه به فرهنگیان بسیجی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب نقطه عطف حرکت آموزش و پرورش است؛ چرا که تمام مسائل آموزش و پرورش را به‌صورت عمقی، اجرایی و دقیق مطرح کردند؛ لذا لازم است عنایت بیشتری به این بیانات داشته باشید.

مطهری افزود: امروز ولایت، مردم و دشمن بر یک مسئله اتفاق نظر دارند و آن هم کارآمدی نظام اسلامی است، منتهی دشمن به شدت این مسئله را نمی‌خواهد ولی مردم و ولایت با تمام وجود خواهان این مسئله هستند.

وی با اشاره به اینکه پیروی از ولایت دلیل محکم اقتدار جامعه اسلامی خواهد بود، گفت: امروز اثبات حقانیت و موفقیت نظام اسلامی، کارآمدی و عمل است و در واقع چکیده و عصاره خواست مردم این است که شهرداری، بهداشت، قوه قضائیه، مسکن و در رأس همه آن‌ها آموزش و پرورش کارآمد باشد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور ادامه داد: دشمن تمام توان اقتصادی، رسانه‌ای، فکری، عملی و نظامی خود را گذاشته تا  نظام اسلامی کشورمان کار آمد نباشد؛ چرا که اگر پیام کارآمدی این نظام مانند پیام انقلاب به گوش مردم دنیا برسد، کارشان تمام است.

بسیج تقویت‌كننده است نه جایگزین

مطهری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه کمک بسیج در هدف‌گذاری و جهت‌گیری به اجزای نظام و دولت، گفت: بسیج تقویت‌کننده است ولی نباید جای اجزای نظام بنشیند و مأموریت بسیج کمک به کارآمدی دستگاه‌های نظام و به‌ویژه کمک به ارتقای کارآمدی آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه محوری تعلیم و تربیت کشور و فرهنگیان به‌عنوان پایه‌ریزان تمدن نوین است.

وی با بیان اینكه انسان‌های وارسته‌ای چون حججی‌ها، احمدی روشن‌ها و سردار سلیمانی‌ها همه محصول آموزش و پرورش هستند، گفت: قرار است آموزش و پرورش نسلی را تربیت کند که زمینه‌ساز حکومت جهانی اسلام باشد؛ لذا باید پیشرفت داشته باشیم و با تمام توان تلاش کنیم.

مطهری، بسیج فرهنگیان را موتور محرک آموزش و پرورش دانست و گفت: بسیج فرهنگیان دارای ظرفیتی است که می‌تواند انرژی بی‌انتها و ظرفیت نهفته فرهنگیان را که گنج عظیمی است که دفاع مقدس را در اوج افتخارات ملت ایران قرار داد به آموزش و پرورش وصل کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور حضور داوطلبانه، مخلصانه، با بصیرت و مجاهدانه مردم را از ویژگی‌های مهم بسیج دانست و گفت: لازم است مانند دوران دفاع مقدس که شاهد حضور حداکثری مردم در صحنه بودیم، اکنون نیز همه مردم به آموزش و پرورش کمک کنند.

همگان در قبال آموزش و پرورش مسئول هستند

وی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها با آموزش و پرورش گفت: باید عزم ملی در حمایت و تحول آموزش و پرورش شکل گیرد و دولت، مجلس، قوه قضائیه، صدا و سیما، همه و همه در قبال آموزش و پرورش مسئول هستند. 

مطهری، حضور داوطلبانه مردم را از ویژگی‌های مهم بسیج دانست و با تأکید بر مدرسه‌محوری گفت: از آنجا که  اصل آموزش و پرورش مدرسه است و معلمان خط مقدم هستند؛ لذا اصل کار بسیج فرهنگیان نیز مدرسه است و در این راستا قرار است پایگاه‌هایی در مدارس بر اساس مقاطع و جنسیت تشکیل شود و زمینه اتصال و جذب ظرفیت‌ها را به پایگاه‌ها فراهم کنیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور از راه‌اندازی پایگاه‌های مقاومت فرهنگیان متشکل از چند مدرسه با محوریت یک آموزشگاه خبر داد و گفت: هدف از این کار تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان برای کاهش مشکلات مدارس است.

وی گفت: این پایگاه‌ها 5 محور عملیاتی کلان دارند که شامل کار برای خودشان، خانواده‌ها، وظیفه معلم در قبال دانش‌آموز، ارتقای کارآمدی انجمن اولیا و مربیان و تأثیرگذاری مدرسه در محله به‌عنوان کانون تربیتی محله است.

مطهری همچنین در سفر به مرودشت و در دیدار با بسیجیان فرهنگی این شهرستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، گفت: امروزه کارآمدی به‌عنوان یک مطالبه عمومی بین همه اقشار جامعه مطرح است و مأموریت مهم بسیج فرهنگیان کمک به کارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت و فرهنگیان به‌عنوان پایه‌ریزان فرهنگ نوین است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: دشمن با تمام توان کارآمدی نظام را هدف قرار داده است، زیرا که کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی منجر به مخاطره افتادن اهداف پلید و شوم استكبار جهانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای کمک به دستگاه‌های مختلف جهت پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: بسیج به‌مثابه بازوان اجرایی دستگاه‌های مختلف است و مأموریت آن کمک به اثربخشی و ارتقای کارآمدی دستگاه‌ها به‌ویژه آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه محوری تعلیم و تربیت کشور است.

مطهری با اشاره به اهمیت توسعه و رشد دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: آموزش پرورش باید رشد کند و توسعه یابد و این رشد و توسعه فقط با یک روحیه بسیجی و بر پایه ایمان و ایثار ممکن است.

اهداف آموزشی و تربیتی باید محقق شوند

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با یادآوری اینکه بسیجیان باید بین مردم و از جنس آنان باشند، اضافه کرد: اهداف آموزشی و تربیتی باید در عمل محقق شوند و هدف ما این است که به اهداف وزارت آموزش و پرورش دور از شعارزدگی، جامه عمل بپوشانیم.

مطهری با تأکید بر اهمیت حضور پررنگ و فعالیت هدفمند کانون بسیج فرهنگیان در سطح مدارس بیان كرد: نبض سیستم تعلیم و تربیت، مدارس هستند و فعالیت کانون‌ها باید از ادارات به سمت‌ مدارس جهت‌دهی شود، در این راستا قرار است پایگاه‌هایی در مدارس بر اساس مقاطع و جنسیت برای شناسایی و جذب ظرفیت‌های موجود جهت کم کردن مشکلات مدارس تشکیل شود.

وی ادامه داد: محورهای اصلی پایگاه‌های مقاومت فرهنگیان کار برای خود و خانواده‌ها، پررنگ‌تر كردن تکالیف معلم در قبال دانش‌آموز، ارتقای کارآمدی انجمن اولیا و مربیان و تأثیرگذاری مدرسه بر محیط است.

مطهری همچنین در دیدار با اعضای بسیج فرهنگیان شهرستان‌های شمال فارس كه به‌ میزبانی شهرستان خرم‌بید برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های همه ما اعم از فرهنگیان، اولیا و سایر اقشار جامعه، چگونگی ایجاد ارتباط بین نسل جدید و دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به راه‌های مقابله دشمن با نظام اسلامی و استفاده از ابزار رسانه در ایجاد انحراف در افکار نسل آینده‌ساز انقلاب اسلامی، گفت: برای مقابله با این اقدام دشمن باید در قالب داستان و سایر ابزارهای فرهنگی و هنری، توان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را که ناشی از ایمان آن‌ها بود برای نوجوانان و جوانان آشکار کرد.

وی، فلسفه وجودی آموزش‌ و پرورش را تربیت نسل آینده برای کشور دانست و گفت: نهاد تعلیم و تربیت به‌واسطه ارتباط گسترده با آحاد مردم در دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نقش ویژه‌ای دارد و نقش معلمان برای ایجاد ارتباط بین نسل آینده‌ساز و دوران دفاع مقدس بسیار مهم و چشمگیر است.

محور تعلیم و تربیت

مطهری با بیان اینكه معلم در کلاس درس محور تعلیم و تربیت است، گفت: همه در قبال آموزش‌ و پرورش مسئول هستند و برای تحول در آموزش‌ و پرورش باید عزم ملی ایجاد کرد. تلاش ما در بیرون از این نهاد تربیتی تحقق این عزم ملی است.

وی مأموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقای کارآمدی آموزش‌ و پرورش دانست و گفت: فرهنگیان هستند که از درون این نظام می‌توانند در تحول آن مؤثر باشند و بسیج فرهنگیان می‌تواند در این مسیر به کمک آموزش‌ و پرورش بیاید.

مطهری با تأکید بر لزوم حضور هم‌فکری مؤثر بسیج با آموزش ‌و پرورش فارس برای رفع مشکلات این نهاد تربیتی در بخش‌های مختلف و به‌ویژه مدرسه، افزود: در همین راستا پایگاه‌های بسیج فرهنگیان در مدارس راه‌اندازی خواهد شد و در قالب هیئت‌های اندیشه‌ورز با محوریت مدیران مدارس می‌توان در رفع مشکلات مدارس تلاش کرد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور بسیج را کلید طلایی مسائل اساسی نظام دانست و گفت: از آنجا که  اصل آموزش ‌و پرورش، مدرسه و معلمان هستند، لذا اصل کار بسیج فرهنگیان نیز مدرسه است و در این راستا قرار است پایگاه‌هایی در مدارس بر اساس مقاطع و جنسیت تشکیل شود و زمینه اتصال و جذب ظرفیت‌ها را به پایگاه‌ها فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha