برپایی مواكب اربعین در بین‌الحرمین شیراز / سهم شاهچراغ(ع) در رسانه ملی ادا نشده است
کد خبر: 3925195
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۹

برپایی مواكب اربعین در بین‌الحرمین شیراز / سهم شاهچراغ(ع) در رسانه ملی ادا نشده است

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس از برپایی مواكب در روز اربعین حسینی در بین‌الحرمین شیراز (فاصله بین حرم حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)) خبر داد و بر لزوم برگزاری آیین لاله‌گردانی خادمان این دو حرم در روز اربعین در این فضا تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان شامگاه پنجشنبه، 3 مهرماه در نشست هماهنگی برنامه‌های اربعین حسینی و دهه آخر صفر در شیراز گفت: هر سال در این ایام برای هماهنگی درباره ارائه خدمات موکب حضرت احمدبن موسی(ع) و سایر مواکبی که در سراسر استان فارس زیر پرچم متبرک این امامزاده جلیل‌القدر هستند، برای ارائه خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلای معلی دور هم جمع می‌شدیم و برنامه‌ریزی می‌کردیم، اما متأسفانه امسال به سبب شیوع بیماری کرونا، امکان ارائه خدمت به زوار امام حسین(ع) طبق شیوه گذشته در کربلا وجود ندارد.

وی افزود: البته شکل دیگری از انجام وظیفه را می‌توان انجام داد که هم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) رعایت کرد و هم عرض ادب و عزاداری به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نشان داده شود.

آیت‌الله دژكام ادامه داد: در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی یک ویژگی وجود دارد و آن وجود یک بین‌الحرمین است که از قدیم بر سر زبان‌ها بوده است. دو حرم مطهر از اولاد حضرت موسی‌بن جعفر(ع) در فاصله چندصد متری از یکدیگر قرار دارند که فضای کربلا و بین‌الحرمین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را تداعی می‌کند.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه این فضای بین‌الحرمین متأسفانه از لحاظ آسیب‌های اجتماعی در وضعیت مناسبی نیست و حس و حال معنوی در این فضا وجود ندارد، گفت: از دیرباز این اعتقاد وجود داشته كه اگر پای سوگوار حسینی و مواکب حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به مکانی برسد، باعث آبادی آنجا می‌شود.

وی بیان كرد: امسال نیت کردیم برای آبادی بین‌الحرمین شیراز و رفع آسیب‌های اجتماعی این مکان، عَلَم عزاداری امام حسین(ع) از این مکان عبور کند و البته کثرت جمعیت نیز زیاد نباشد تا فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت کامل و در فضای باز رعایت شود. ان‌شاءالله موکب حضرت احمدبن موسی(ع) در روز اربعین در بین‌الحرمین شیراز با پرچم بلندی که از هر دو طرف دیده شود برپا شود و بقیه مواکب پیرامون این موکب قرار خواهند گرفت.

آیت‌الله دژكام همچنین گفت:‌ برگزاری آیین لاله‌گردانی خدام حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) در بین‌الحرمین شیراز در روز اربعین می‌تواند جلوه زیبایی از عشق و ارادت به ثارالله و در عین حال شِکوِه‌ای از فراق حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بین‌الحرمین سومین حرم اهل بیت(ع) باشد و امیدواریم این مراسم در ابعاد ملی و حتی بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود اهمیت توجه به نیازمندان را یادآور شد و گفت: در ادامه فعالیت‌های مؤمنانه که در ایام غدیر و دهه اول محرم صورت پذیرفت، ان‌شاءالله به‌همت قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس و موکب حضرت احمدبن موسی(ع) بسته‌های معیشتی و کمک تحصیلی بین نیازمندان در این روز توزیع خواهد شد.

آیت‌الله دژكام ضمن قدردانی از صدا و سیمای فارس به دلیل تبیین جایگاه حضرت احمدبن موسی(ع)، درخواست كرد كه پوشش اخبار، برنامه‌ها و مراسم‌ این آستان مقدس در رسانه ملی، متناسب با شأن و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) باشد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) تأكید كرد: هنوز شیراز و سومین حرم اهل بیت(ع) نتوانسته سهم خود را از رسانه ملی و دیگر رسانه‌های مهم کشوری بگیرد و جلوه‌های معنوی در شیراز، کمتر با هنرمندی به قاب رسانه‌های ملی و بین‌المللی راه یافته است.

انتهای پیام
captcha