درخواست جامعه روحانیت شیراز از رئیس جمهور برای مهار گرانی و تورم
کد خبر: 3925132
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

درخواست جامعه روحانیت شیراز از رئیس جمهور برای مهار گرانی و تورم

جامعه روحانیت شیراز طی یك نامه سرگشاده خطاب به ریاست جمهوری درخواست رفع مشكلات اقتصادی مردم، تورم، ركود و بیكاری و گران شدن روزانه اقلام معیشتی مردم كرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی بروز مشكلات اقتصادی عدیده برای اقشار مختلف مردم، جامعه روحانیت شیراز نامه سرگشاده‌ای خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور كشورمان نوشتند كه یك نسخه آن در اختیار خبرگزاری ایكنا قرار گرفته است.

در این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای حجت‌الاسلام والمسملین آقای دكتر حسن روحانی

سلام علیکم

احتراماً به استحضار می‌رساند مشکلات اقتصادی و معیشتی که در ایام اخیر به اوج خود رسیده و زندگی را برای مستضعفین و اقشار آسیب‌پذیر جامعه غیرممکن کرده ما را بر آن داشت تا در این باب چند جمله‌ای خدمت شما مرقوم نمائیم.

امروز جامعه ما پدیده تورم، رکود، بیکاری و افسار گسیختگی اقتصادی را بیش از هر زمان دیگری لمس می‌کند. گران شدن روزانه و بی‌حساب و کتاب اقلام معیشتی مورد نیاز مردم و همچنین مسکن، ارز، طلا، خودرو و صدها کالای ریز و درشت دیگر، این ولی نعمتان نظام اسلامی را نسبت به تدبیر و برنامه‌محور بودن دولت به شدت دچار تردید کرده و چه بسا گزینه کارشکنی و خیانت برخی از دست‌های پنهان به‌منظور بدبین کردن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در ذهن بسیاری از مردم انقلابی ایران مورد توجه قرار گرفته است.

در شرایطی که بخش‌هایی از مردم از بیکاری و فقدان حداقل‌های تأمین زندگی رنج می‌برند ما همچنان شاهد بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی هستیم.

اگر چه نقش توطئه‌های دشمن و تحریم‌های همه جانبه را نفی نمی‌کنیم اما عاملی که به نظر می‌رسد، مهم‌تر از توطئه دشمن است بی‌تدبیری در مدیریت کلان اقتصادی، عدم هماهنگی بین اجزاء اقتصادی دولت، اعتماد به مشاوران اقتصادی که با مبانی عدالت اجتماعی از نظر اسلام بیگانه‌اند و همچنین فساد اداری و مالی در بین برخی از بخش‌ها می‌باشد.

جامعه روحانیت شیراز که بیش از نیم قرن پیش توسط علما و مراجع عالیقدر معاصر تأسیس یافته و از ابتدا تاکنون در کلیه فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها همراه با مردم بوده و در حال حاضر خود زجر کشیده مشکلات کشور است در این شرایط سخت اقتصادی نیز خود را در کنار مردم می‌داند و ضمن قدردانی از زحمات مسئولانی که با مجاهدت خود در این ایام قصد کم کردن آلام مردم را دارند، از همه مدیران و مسئولان محترم می‌خواهد که اگر هم توان حل کامل مشکلات را ندارند لااقل با حضور در بین مردم مطالبات آن‌ها را بشنوند و مشکلات موجود را با آنان در میان بگذارند و در هفته دفاع مقدس با سر لوحه قرار دادن مجاهدت‌های هشت سال دفاع مقدس که انقلاب نوپای مردم ایران را در مقابل جهان کفر سرافراز کرد، رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را نصب‌العین خود قرار داده و از ظرفیت عظیم جوانان توانمند کشور در پشت سر گذاشتن این مشکلات استفاده کنند.

العبد سید محی‌‌الدین طاهری

دبیر جامعه روحانیت شیراز

انتهای پیام
captcha