اعلام برنامه‌های سوگواری دهه اول صفر در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3924864
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

اعلام برنامه‌های سوگواری دهه اول صفر در حرم شاهچراغ(ع)

همزمان با فرا رسیدن ایام دهه اول صفر، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی با صبغه سوگواری خاندان عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، امروز، 2 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: در ایام سوگواری دهه اول صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه(س) و امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه‌های سخنرانی مذهبی و مرثیه‌سرایی از ۲ تا ۸ مهرماه ۱۳۹۹ هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن حرم مطهر با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی افزود: امروز ۲ مهر ۱۳۹۹ مصادف با پنجم صفر، سالروز شهادت حضرت رقیه بنت‌الحسین(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری در این حرم مطهر به ایراد سخن می‌پردازد و سید مهدی میرداماد در رثای شهادت ریحانه حضرت سیدالشهدا(ع) مرثیه‌سرایی می‌کند.

سلامی ادامه داد: در روز پنج‌شنبه، ۳ مهرماه در شب شهادت سبط‌اکبر پیامبر(ص) امام حسن(ع)، مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نیری و مرثیه‌سرایی محمد شریف‌زاده برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: از ۴ تا ۸ مهرماه نیز هر شب حجج اسلام نیری و محمدحسین حدائق در این حرم مطهر سخنرانی می‌كند و اکبر افخمی، علی رضایی، حسن جوکار، کربلایی محمد نائل و حاج امیر هنرور، مرثیه‌سرایی می‌کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: این مراسم که همراه با توزیع اطعام متبرک حرم مطهر است با مشارکت هیئت منتظران وصل و موقوفه میرزا حسن ترک(ایروانیان) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha