تشییع پيكر شهید باباجان عابدی تا «دروازه بهشت»
کد خبر: 3924778
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۱

تشییع پيكر شهید باباجان عابدی تا «دروازه بهشت»

آیین بازآفرینی اعزام رزمندگان شیراز به جبهه با تشییع پیكر شهید باباجان عابدی، یكی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس از مقابل مجتمع شلمچه برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در ادامه برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری شیراز به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌ای با عنوان «دروازه بهشت» همراه با تشییع پیكر شهید باباجان عابدی، یكی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس عصر سه‌شنبه، اول مهرماه در مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه برگزار شد و تعدادی از بسیجیان سپاه ناحیه بقیةالله(عج) به‌صورت نمادین لحظات به یادماندنی اعزام رزمندگان شیراز و فارس به جبهه‌های حق علیه باطل را بازآفرینی کردند.

محمود رجایی، مشاور شهردار شیراز در امور ایثارگران در حاشیه این آیین، اعزام رزمندگان را اتفاقی به یادماندنی و تکرار نشدنی در تاریخ دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: بسیجیان در سال های آاغزین جنک از محل کنونیِ مجتمع شلمچه به جبهه های جنوب و غرب اعزام می‌شدند و لحظات وداع با خانواده و همچنین حال و هوای معنوی این رویداد بسیار خاطره‌انگیز است.

وی ادامه داد: اعزام ها، پس از آن از پادگان شهید عبدالله مسگر (محل کنونی پادگان امام حسین(ع) ) و مقر صاحب‌الزمان(عج) انجام می‌شد.

این ایثارگر دفاع مقدس که در عملیات‌های محرم و فاو به فیض جانبازی نائل آمده است گفت: در آیین اعزام نمادین رزمندگان که با مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و سپاه ناحیه بقیةالله(عج) اجرا شد، تشییع پیکر شهید باباجان عابدی به برنامه برکت و معنویت زیادی بخشید.

رجایی افزود: ایجاد و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان با بازآفرینی خاطرات به یادماندنی آن دوران و با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری  امری ضروری است که بخش‌هایی از آن در رویدادهای سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نمود پیدا خواهد کرد.

یادآور می‌شود، برنامه بازآفرینی اعزام رزمندگان به جبهه با اجرای نمایش خیابانی «یک کیلومتر تا اهواز» به کارگردانی سعید نظری همراه بود و سه دستگاه اتوبوس در مسیر مجتمع شلمچه، مقر صاحب‌الزمان(عج)، گلزار شهدا و سپاه فجر استان فارس با نواهای حماسی در سطح شهر شیراز حرکت کردند.

انتهای پیام
captcha