از عبودیت محض تا تأكید بر حفظ حجاب؛ درخواست دو شهید سلامت فارس
کد خبر: 3924703
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
همگام با شهدای سلامت فارس‌/ ۱

از عبودیت محض تا تأكید بر حفظ حجاب؛ درخواست دو شهید سلامت فارس

در بخشی از وصیت‌نامه دو نفر از شهدای سلامت استان فارس که در دوران دفاع مقدس به فوز شهادت نائل شده‌اند، مباحثی درباره عبودیت و عشق‌بازی با معبود و همچنین اهمیت حفظ حجاب مطرح شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، سخن از شهید است و شهادت. رادمردانی که به بازار مکاره دنیا پشت پا زدند و به عشق وصال یار، شهادت را برگزیدند تا مصداق «عِندَ رَبِّهِم یُرزَقوُن» باشند.

در طی ۸ سال دفاع مقدس، در کنار رزمندگان غیور جبهه‌های حق علیه باطل، دلاورمردانی نیز از مراکز دانشگاهی و بهداشت و درمان حضور داشتند که در قالب رسته پشتیبانی، فعالیت‌های گسترده‌ای در خط مقدم و بیمارستان‌های صحرایی و بهداری‌های جنگ داشتند، این خادمان همیشه در صحنه به‌عنوان پزشک، پرستار، امدادگر، راننده آمبولانس و در دیگر عرصه‌های جهادی نقش‌های بی‌بدیلی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل از خود به یادگار گذاشتند. ستارگان عاشقی که از قبیله سپیدپوشان بودند، همان‌هایی که آمدند و رفتند تا خاطره رشادت‌هایشان همواره بر تارک تاریخ این مرز و بوم تا همیشه بدرخشد.

همزمان با ایام معنوی هفته دفاع مقدس و در چهلمین سالروز این ایام، با شهدای ارزشمند حوزه سلامت فارس آشنا می‌شویم:

شهید مجید آذری دهکردی

از عبودیت محض تا تأكید بر حفظ حجاب بانوان؛ درخواست دو شهید سلامت فارس

تاریخ و محل ولادت: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۴۳، مسجدسلیمان

تاریخ و محل شهادت: ۹ بهمن ۱۳۶۵، شلمچه (عملیات کربلای ۵)

رشته‌ تحصیلی: پزشکی شیراز ورودی ۱۳۶۲

گذری بر وصیت‌نامه شهید

... من می‌‌روم، می‌‌روم به‌سوی معبودم، به‌‌سوی مقصودم، به‌سوی آقا و مولایم. آیا آغوش خود را باز خواهد کرد و این عاشق خسته را خواهد پذیرفت یا باز او را به این مکان کسب خواهد فرستاد؟ آیا می‌‌پذیرم یا دوباره بازم خواهد گرداند تا بیشتر بجویم، بیشتر تلاش کنم، بیشتر ناله و زاری کنم و بیشتر به او نزدیک شوم؟ البته خودم احساس می‌کنم پذیرفته ‌شده نیستم. احساس می‌کنم و می‌ترسم که اگر هم مُردم، شهید محسوب نشوم. می‌‌ترسم که نیتم الی‌الله نباشد و خودم نفهمم؛ زیرا انسان پاکی نبوده‌‌ام و نیستم. یا این‌که هنوز انسان نشده‌ام؛ زیرا هنوز دست ‌و پایم را به ریسمان‌ها و زنجیرهای دنیایی بسته‌‌ام و هنوز توانایی باز کردنشان را پیدا نکرده‌ام. ولی بازهم فریاد برمی‌‌آورم: اِلَهی وَ رَبَّی مَن لِی غَیرُک ...

شهید محمدرضا جهانی

از عبودیت محض تا تأكید بر حفظ حجاب بانوان؛ درخواست دو شهید سلامت فارس

تاریخ و محل ولادت: ۱۳ فروردین ۱۳۴۰، فیروزآباد

تاریخ و مکان شهادت: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۵، منطقه‌ شرهانی اهواز

محل خدمت: شبکه‌ بهداشت و درمان فیروزآباد

... به خواهران عزیز می‌‌گویم که همین رعایت کردن حجاب نوعی جهاد است و این شیطان بزرگ آمریکا با یاری نوکران حلقه ‌به ‌گوشش یعنی رضاشاه و محمدرضا شاه می‌خواستند این حجاب‌ها را بردارند و ایران ما را به یک کشور بی ‌بندوبار تبدیل کنند [که] الحمدلله با هوشیاری رهبر عزیزمان امام خمینی‌(ره) و مراجع تقلید موفق به انجام چنین کاری نشده‌اند...؛ پس شما هم برای رضای خدا و پاسداری از خون شهیدان، حجابتان را حفظ کنید؛ چراکه همین رعایت کردن حجاب، مانند این است که اسلحه به دست بگیرید و به [روی] مین‌های جنگ بروید ...

انتهای پیام
captcha