بزرگ‌ترین دستاورد گام اول انقلاب را در دفاع مقدس به‌دست آوردیم
کد خبر: 3924658
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

بزرگ‌ترین دستاورد گام اول انقلاب را در دفاع مقدس به‌دست آوردیم

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه فرهنگ دفاع مقدس مانند یک دانشگاه و یک نیاز برای آینده است؛ گفت:‌ بزرگ‌ترین دستاورد گام اول انقلاب آن چیزی است که در دفاع مقدس به‌دست آوردیم.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی، فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد امروز، اول مهرماه در آیین تجلیل از خانواده‌های معظم سه شهیدی و فرماندهان یگان‌های نظامی استان فارس كه توسط شورای شهر شیراز برگزار شد، بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس مانند یک دانشگاه و یک نیاز برای آینده است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد گام اول انقلاب آن چیزی است که در دفاع مقدس به‌دست آوردیم، تاکید کرد: در گام دوم نیز نیازمند داشته‌های به جا مانده از دفاع مقدس است.

حیدر اسكندرپور، شهردار شیراز نیز در این مراسم یکی از درخشان ترین نقاط تاریخ معاصر ایران را حضور نوجوانان وجوانان زیر ۲۰ سال در دوران دفاع مقدس ذکر كرد و گفت: خانواده‌های شهدا، رزمندگان و جانبازان مهم‌ترین سند افتخار این کشور هستند و تا همیشه باقی می‌مانند.

وی تأكید كرد: باید بیش از گذشته به واژه‌ای که برای هفته دفاع مقدس به‌کار می‌بریم توجه کنیم؛ شاید نسل امروز ما چندان متوجه نباشند که چرا کلمه دفاع مقدس را به‌کار می‌بریم.

اسكندرپور ادامه داد: اگر در عرف معمول از دوران دفاع مقدس تحت عنوان یک جنگ و یا در تعابیر به‌عنوان جنگ تحمیلی یا حمله رژیم بعثی یاد می‌شود اما ما با افتخار اعلام می‌کنیم که یک دفاع مقدس را انجام دادیم و کشوری بودیم که پس از یک انقلاب شکوهمند اسلامی مورد هجمه قرار گرفتیم و همه کسانی که از شرق و غرب امکانی داشتند در کنار رژیم بعثی عراق قرار گرفتند تا به ملت ایران آسیب وارد کنند.

شهردار شیراز یادآور شد: در دفاع مقدس همه سلاح‌های روسی، فرانسوی و هم انبوه سلاح‌های شیمیایی که در شرکت‌های آلمانی تولید می‌شد وجود داشت اما ملت سرافراز و بزرگ ما با اتکا به فرزندان رشید دفاع کردند و افتخار آفریدند.

وی ادامه داد: درست است که ما در دفاع مقدس جایی را فتح نکردیم اما با افتخار اجازه ندادیم یک سانتی متر خاک از کشور جدا شود و تا پای جان از کشور دفاع کردیم.

انتهای پیام
captcha