هنرنمایی عكاسان خبری فارس در نمایشگاه «اخوان»
کد خبر: 3924560
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

هنرنمایی عكاسان خبری فارس در نمایشگاه «اخوان»

همزمان با هفته دفاع مقدس، نخستین نمایشگاه عکس «اخوان» با موضوع ایثار و شهادت ویژه نمایش آثار عكاسان خبری استان فارس در شیراز برپا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، رضا جاویدی، مدیر کانون بسیج رسانه شیراز عصر دیروز، 31 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: به‌مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره هشت سال ایثار و فداکاری شهدا، نخستین نمایشگاه عکس «اخوان» در تالار حافظ شیراز برپا شد.

وی افزود: این نمایشگاه با موضوع ایثار و شهادت تدارک دیده شده است و ۴۰ اثر از جمعی از عکاسان خبری استان فارس در معرض دید عموم قرار گذاشته شده است.

جاویدی با بیان اینکه تاریخ‌نگاری، وقایع‌نگاری و مستندسازی دوران جنگ تحمیلی مرهون هنر عکاسی و عکاسانی است که پابه‌پای رزمندگان اسلام جبهه‌ها را درنوردیدند، ادامه داد: این نمایشگاه به یاد عکاس جاویدالاثر دوران مقدس کاظم اخوان برپا شده است.

مدیر کانون بسیج رسانه شیراز بیان کرد: این نمایشگاه حاوی ۴۰ تابلو عکس مربوط به یادواره شهدا، کاروان شهدای شاهدان بصیر، تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس، رژه نیروی مسلح استان و اردو های راهیان نور است.

وی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه عکس اخوان به‌همت سازمان بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس، اداره‌کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دایر شده است، تصریح کرد: آثار این نمایشگاه همچنین در مکان‌هایی از جمله ایستگاه مترو، مکان‌های نظامی و انتظامی استان، آرامگاه حافظیه و تعدادی از ادارات استان برپا و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha