رزمندگان و پیشكسوتان جهاد و شهادت فارس تجلیل شدند
کد خبر: 3924315
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

رزمندگان و پیشكسوتان جهاد و شهادت فارس تجلیل شدند

همزمان با سراسر كشور و در نخستین روز هفته دفاع مقدس، مراسم تجلیل از رزمندگان و پیشكسوتان عرصه جهاد و شهادت استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، آیین تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان فارس به‌ عنوان اولین برنامه از ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت آن دوران با حضور مسئولان ارشد استان در شیراز برگزار شد.

این مراسم امروز، 31 شهریورماه همزمان با سراسر کشور و با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مقام‌های ارشد نظامی و انتظامی فارس در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

در این مراسم که با سخنرانی فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و با سخنرانی استاندار فارس و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز ادامه پیدا کرد، حاضران سخنرانی مقام معظم رهبری را که به‌صورت ویدئویی پخش شد، استماع کردند و در پایان آئین تجلیل جمعی از یادگاران و رزمندگان فارس در دوران دفاع مقدس برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در این مراسم با بیان اینکه مجاهدت در راه خدا امروز در قالب‌های مختلفی باید خود را نشان دهد، گفت: یکی از جهادهای امروز در شیراز، مجاهدت مسؤلان برای جبران مظلومیت شاهچراغ(ع) است.

وی با تصریح اینكه امتحان الهی تعطیل بردار نیست و تا مادامی که نفس می‌کشیم باید امتحان پس بدهیم و نکته مهم ماندن تا پایان امتحان است، گفت: در همه فشارهایی که دشمن ایجاد می‌کند، مجاهدت همانند مجاهدت در سال‌های جنگ تحمیلی و دفاع از حریم حرم نیاز است و در شرایط فعلی هم کار جهادی نیاز است.

امیرابوالقاسم رضایی، فرمانده ارشد نظامی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد، نیز در این مراسم بیان کرد: مرور و بازخوانی خاطرات دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم و نیاز راهبردی برای نسل جوان محسوب می‌شود و به مثابه دانشگاهی بزرگ است که می‌تواند آن‌ها را در توسعه گام دوم راسخ‌تر سازد.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی با توطئه غربی و فریب رژیم بعثی آغاز شد و اگرچه خسارت‌های زیادی به کشور وارد کرد اما دفاع مقدس تحریبات ارزشمندی پیش روی انقلاب از جمله اثبات دشمنی قدرت‌های غربی با انقلاب را نشان داد؛ خصومتی که با گذشت چهار دهه از انقلاب حتی به بهایبی اعتبار شدنشان در نظام جهانی، همچنان ادامه دارد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویر احمد گفت: توانمندی دفاعی امروز ایران از تجربیات دفاع مقدس و رهبری داعیانه معمار انقلاب و رهبر معظم انقلاب، خون پاک مطهر شهدا و حمایت و مقاومت مردم ایران نشئت می‌گیرد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز با بیان اینکه یادگاران دفاع مقدس حاملان اندیشمندی برای انتقال ارزش‌های این دوران هستند، گفت: دفاع مقدس، یادآور ارزش‌های معنوی و ملی است.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس برای ما درس و برای دشمنان درس‌آموزی دارد، افزود: از این جهت دفاع مقدس برای ما درس است که بدانیم با توکل به خدا و اتحاد و همدلی با امام عصر(عج) می‌توان با دست خالی با دشمن تا دندان مسلح به پیروزی‌های افتخار آمیزی دست یافت.

استاندار فارس یادآور شد: دفاع مقدس از این جهت برای دشمنان درس آموزی دارد که بدانند نمی‌توانند ملتی که شهادت را سعادت و شهید را سعید می‌دانند، مجبور به تعظیم در برابر زیاده خواهی‌ها کنند.

انتهای پیام
captcha