راهپیمایی اربعین از دستور كار خارج شده است
کد خبر: 3924190
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

راهپیمایی اربعین از دستور كار خارج شده است

استاندار فارس اعلام کرد که اگرچه ستاد اربعین حسینی این استان از آمادگی کامل برای برگزاری مراسم برخوردار است، اما در تبعیت از فرامین رهبری و ستاد ملی مبارزه با کرونا، این موضوع از دستور کار خارج شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، عصر دیروز، 30 شهریور ماه در نشست ستاد اربعین استان با بیان اینكه این ستاد از آمادگی كامل برای برگزاری مراسم برخوردار است، گفت: در عین حال در تبعیت از فرامین رهبری و ستاد ملی مبارزه با کرونا، موضوع راهپیمایی اربعین از دستور کار خارج شده است.

وی بیان کرد: مردم ایران در همه مراسم، تجمع‌ها و عزادارای‌ها شور و شعور را با هم به منصه ظهور رسانده‌اند و قطعاً در ایام پیش رو هم به همین شکل ادامه خواهند داد.

رحیمی با بیان اینکه با فراگیری بیماری کرونا، سلامت شهروندان برای نظام و دولت از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: رعایت حقوق کشور همسایه مبنی بر نپذیرفتن زوار در اربعین حسینی از مواردی است که باید مدنظر همه شهروندان قرار گیرد.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه به تصمیم کشور عراق احترام گذاشت، گفت: در برگزاری مراسم اربعین باید به مصوبات ستاد ملی مبارزه و ستاد اربعین حسینی رجوع و آن‌ها را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه حداقل موضوع اقناعی در این باره تبیین سخنان رهبری مبنی بر اصل قرار دادن مصوبات ستاد ملی کرونا است، گفت: صحبت ایشان حاوی پیام‌های روشنی برای کسانی است که دل در گرو محبت امام حسین(ع) دارند.

رحیمی اضافه کرد: بیماری کرونا هر روز شکلی متفاوت از خود نشان می‌دهد و به پیر و جوان رحم نمی‌کند و دسترسی به دارو را در وضعیت تحریم سخت تر کرده است لذا در این زمینه تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم الاجراست.

استاندار فارس خواستار آماده و مناسب‌سازی فضاهای شهری برای گرامیداشت اربعین حسینی شد و گفت: فضای رسانه‌ای نیز باید در این ایام تولید محتوا کند تا کسی موج سواری و از احساسات مردم سوءاستفاده نکند.

وی تأکید کرد: برای اقناع‌سازی هیئت‌های مذهبی نیز مداحین، مبلغان، فرمانداران و بخشدان ورود کنند تا به سمت‌وسوی راه‌اندازی کاروان و حرکت به سمت کربلا نروند.

سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این جلسه خواستار رصد و کنترل دفاتر زیارتی وسوءاستفاده‌های احتمالی در مراسم اربعین حسینی شد و گفت: هیئات مذهبی تلاش خود را برای اطلاع‌رسانی جامع در مورد اربعین حسینی انجام دهند.

انتهای پیام
captcha