رجوع عاشقانه پرستو‌ها به وطن پس از ۳۲ سال فراق
کد خبر: 3924051
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

رجوع عاشقانه پرستو‌ها به وطن پس از ۳۲ سال فراق

در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس، مراسم استقبال از پیکر‌های مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس صبح امروز، 30 شهریورماه، در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس، مراسم استقبال از پیكرهای مطهر دو تن از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور گروه‌های مختلف مردمی و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی امروز، 30 شهریور ماه در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

پیكر پاک شهیدان باباجان عابدی و سعید رحیمی پس از ۳۲ سال دوری از وطن امروز به زادگاه خود بازگشت تا آرامشی از جنس عشق و ایثار را به هموطنان خویش در این ایام هدیه كنند.

مرتضی خسروانی، فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز، در این رابطه به خبرنگار ایكنا، گفت: پیكرهای مطهر شهدا پس از برگزاری مراسم استقبال، به معراج شهدا واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس منتقل شده است.

خسروانی از برگزاری 22 برنامه با حضور پیكرهای مطهر این شهدا در شیراز خبر داد و افزود: عصر امروز خانواد‌ه‌های این دو شهید به معراج شهدا می‌آیند تا بعد از 32 سال با پیكرهای مطهر شهدای خویش ملاقات كنند. شهیدان رحیمی و عابدی هر دو 23 خردادماه سال 67 و در عملیات بیت‌المقدس 7 در منطقه شلمچه به فوز عظیم شهادت دست یافتند و در خرداد سال جاری در این منطقه تفحص شدند.

وی با بیان اینكه فرزند شهید عابدی، شهید گودرز عابدی نیز در سال 62 به شهادت رسیده است، اظهار کرد: باباجان عابدی نیز 5 سال پس از شهادت فرزندش، در نبرد در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسید. پیكر مطهر شهید سعید رحیمی صبح فردا، 31 شهریور ماه جهت برگزاری مراسم تشییع و خاكسپاری در زادگاهش به فسا منتقل می‌شود و در ساعت 16 نیز در این شهرستان به خاک سپرده خواهد شد.

خسروانی با ذکر اینكه پیكر شهید عابدی تا روز چهارشنبه میهمان مردم شیراز خواهد بود، تصریح کرد: مراسم تشییع و خاكسپاری پیكر شهید عابدی نیز در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه، دوم مهرماه مصادف با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در گلزار شهدای داریون برگزار خواهد شد تا بعد از سال‌ها در جوار فرزند شهیدش آرام گیرد.

انتهای پیام
captcha