سند ۲۰۳۰؛ دروازه‌ استعمار به شاخص‌هاى هویت انقلاب اسلامى
کد خبر: 3923644
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

سند ۲۰۳۰؛ دروازه‌ استعمار به شاخص‌هاى هویت انقلاب اسلامى

خطیب جمعه كامفیروز با بیان اینكه علت اصلی مخالفت با سند ۲۰۳۰ حفظ استقلال کشور است، گفت: سند ۲۰۳۰، دروازه‌ استعمار به شاخص‌هاى هویت انقلاب اسلامى است

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، خطیب جمعه كامفیروز امروز، 28 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت به‌مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت رقیه(س) و تکریم و تقدیر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، علت اصلی مخالفت با سند ۲۰۳۰ را حفظ استقلال کشور دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامى اولین بار در روز معلم سال ۱۳۹۶، درباره سند ۲۰۳۰ و تصویب پنهانى آن و نیز غفلت شوراى عالى انقلاب فرهنگى گلایه کرده و مطالبی را فرمودند.

وی افزود: اینکه این سند حاوی مضامینی غیر اسلامی باشد یا نباشد بحث ما نیست، بحث اصلی این است که ما خودمان برای تربیت و رشد فرزندانمان صاحب‌نظر و ایدئولوژی هستیم و معنا ندارد که عده‌ای در خارج از کشور برای فرزندان ما برنامه‌ریزی کنند. این قطعاً با حفظ استقلال کشور در تناقض است.

تقی‌زاده با بیان اینكه سند ۲۰۳۰، دروازه‌ استعمار به شاخص‌هاى هویت انقلاب اسلامى است، ادامه داد: این سند طراحى استكبار براى نظام فكرى و سبك زندگى مردم جهان و نقشه اضمحلال همه فرهنگ‌ها در فرهنگ منحطّ غربى است. پذیرش این سند موجب مى‌شود مهم‌ترین و اساسى‌ترین مسئله كشور یعنى تربیت نسل آینده‌ساز در چنبره‌ سیاست‌هاى صهیونیسم جهانى قرار گیرد.

امام جمعه كامفیروز با اشاره به برنامه‌ دشمن علیه یک سال آینده‌ ایران گفت: آنچه که با تحقیق در رفتار دشمن به‌دست می‌آید این است که در یک سال آینده، خباثت آن‌ها علیه ایران اسلامی حول ۴ محور می‌چرخد؛ نخست محور امنیت است كه مهم‌ترین هدف و برنامه‌ دشمن، ایجاد اختلال در امنیت کشور به‌ویژه قوه‌ بازدارندگی ماست.

وی، محور دوم را سلامت دانست و گفت: دشمن می‌خواهد با نرساندن داروهای مورد نیاز بیماران خاص، آن‌ها را به‌طور غیر مستقیم وادار به اعتراض علیه نظام كند و در ادامه از این حرکت استفاده‌ سیاسی کند.

مراقب خدشه‌ وارد كردن به وحدت مردم در آستانه انتخابات باشیم

تقی‌زاده اظهار كرد: محور سوم معیشت مردم است؛ دشمن با اعمال تحریم‌های ظالمانه طوری معیشت مردم را در تنگنا قرار داده که این روزها، کوچک و بزرگ با پوست و استخوان خود آن را حس کرده و با مشکلات حاد آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند و محور چهارم نیز بحث وحدت است؛ با توجه به اهمیت انتخابات پیش‌رو در خردادماه آینده كه اولین انتخابات ریاست جمهورى در گام دوم انقلاب اسلامى است و با عنایت به كاهش مشاركت مردم در انتخابات مجلس یازدهم، دشمن چشم طمع به كاهش مشاركت ملى در انتخابات آینده‌ ریاست جمهورى گشوده و براى آن قطعاً تدارك‌هایى را دیده است.

امام جمعه كامفیروز با تأكید بر اینكه راهكارهاى مقابله با این توطئه‌ها را باید مسئولان ذیربط و نخبگان جامعه بیابند و به آن عمل كنند، اجتناب از موضع‌گیرى‌هاى دشمن‌ شادكن، پرهیز از تصمیمات التهاب‌زا مانند تصمیمات بنزینى و تقسیمات كشورى و انتقال آب و نیز اتخاذ تدابیر لازم براى استیفاى حقوق كارمندان و كارگران و نیز تشدید فعالیت هوشمندانه امنیتى و ضدجاسوسى را از جمله این راهكارها برشمرد.

وی در رابطه با رزمایش ذوالفقار ۹۹ اظهار كرد: این رزمایش با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعى» در مساحتی به وسعت دو میلیون كیلومتر مربع برگزار شد، یعنى 450 هزار كیلومتر مربع بیش از مساحت كل كشور پهناور ایران یعنى از مرزهاى خاكى و آبى ایران تا دوردست‌ترین نقطه در اقیانوس هند.

تقی‌زاده بیان كرد: مدافعان وطن و جوانان این مرز و بوم با این رزمایش این پیام را منتقل کردند که ایران انقلابى و نیروهاى مسلح آن، هرجا كه صیانت از منافع ملى ایران اقتضا كند را زیرنظر خواهند داشت. حتى اگر هزاران كیلومتر از مرزهاى ما دورتر باشد از چشمان تیزبین عقاب‌هاى ارتش جمهورى اسلامى در امان نخواهد بود. چه خلیج فارس و تنگه هرمز و چه دریاى عمان و سواحل مكران و چه خلیج عدن و باب المندب و اقیانوس هند، تحت مراقبت و حفاظت ارتش جمهورى اسلامى ایران خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به توافق ذلت‌بار و ننگین برخی از حکام عرب برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم نامشروع صهیونیستی، گفت: این حرکت را نباید عادی‌سازی نامید؛ چرا که مدت‌هاست این کشورها در پشت پرده با هم مراوداتی داشته‌اند. تعبیر رساتر برای این حرکت، آشکارسازی است. این آشکارسازی به احتمال قوی به امارات و بحرین محدود نخواهد شد و در ادامه کشورهایی مثل عربستان، عمان، سومالی، سودان و غیره به آن ملحق خواهند شد، اما آنچه که در این بین حائز اهمیت است گسترده‌تر شدن محور مقاومت و قوی‌تر شدنش است. با این حرکت حکام ذلیل عرب و برخی از احزاب منطقه چهره و باطن واقعی سیاستمداران خود را شناخته و به نفع محور مقاومت از آن‌ها فاصله خواهند گرفت.

امام جمعه كامفیروز ادامه داد: اکنون پس از تسلیح کامل نوار غزه نوبت به کرانه‌ باختری رسیده است. در روزهاى اخیر حماس و جهاد اسلامى اقدام به انتشار فیلم‌هایى از ساخت موشك‌هاى میان‌برد كردند و درآن فیلم‌ها به‌صراحت اعلام كردند كه فناورى موشك‌هاى مزبور را از ایران گرفته‌اند. این اقدام یعنی دشمن بالعین دارد مى‌بیند كه مقاومت فلسطین با پیرایش بیشتر، عناصر سازشكار خود را به ایران كه محور اصلى مقاومت است نزدیك‌تر خواهد كرد.

انتهای پیام
captcha