اركان پیروزی انقلاب باید بر تمام معادلات كشور حاكم باشند
کد خبر: 3923629
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

اركان پیروزی انقلاب باید بر تمام معادلات كشور حاكم باشند

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی مجلس ۳ رکن ایمان، رهبری و مردم را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: امروز نیز این ارکان باید در تمام معادلات کشور حاکم باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم عزیزی، رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز، 28 شهریورماه در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در جمع پاسداران و بسیجیان شهرستان زرقان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت: شهیدان در یک لحظه سوختند و عارفانه، جاودانه شدند و به مقام «... عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ؛ ... نزد پروردگارشان روزى داده می‌شوند» (آیه 169 سوره آل عمران) رسیدند.

وی با درود به ارواح طیبه شهدای شهرستان زرقان افزود: زرقان به سبب وجود مردان شجاع و زنان فهیمی که در طول انقلاب در تمام صحنه‌ها ثابت قدم بوده و یادگاران بی‌نظیری را تقدیم انقلاب کردند، شایسته عنایت بیش از پیش و سزاوار بهترین‌هاست.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس رمز پیروزی انقلاب اسلامی را 3 رکن ایمان، رهبری و مردم ذکر کرد و گفت: امروز نیز این اصول باید بر همه معادلات کشور حاکم باشد.

عزیزی، مردم را عقبه اصلی و اساسی انقلاب اسلامی دانست و افزود: با بهره‌گیری از همه ارکان، مردم باید به‌عنوان وارثان اصلی مورد توجه و احترام باشند و در واقع انقلاب اسلامی بدون این 3 گوهر گرانبها چیز دیگری برایش متصور نیست و همین‌ها ما را از سایر نظام‌های سیاسی متمایز کرده است.

وی، بسیجیان را گل سرسبد رکن سوم انقلاب دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: این شهید گرانقدر در مورد بسیج می‌فرمود: سپاه مانند سرزمین پاک و حاصل‌خیزی است که در این سرزمین پاک، گل‌های زیبایی به نام بسیج رشد و نموّ پیدا کرده است.

نقش‌ بی‌بدیل بسیج در پیروزی در جنگ نابرابر

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه بسیجیان از همه وجود خود برای نظام اسلامی گذشتند، افزود: اگر همین بسیج ما در عرصه دفاع مقدس ظهور و بروز نکرده بود با کدام عِدّه و عُدّه آن جنگ نابرابر را به پیروزی می‌رساندیم؟

عزیزی بیان كرد: در دهه 60 و بحبوحه جنگ تحمیلی که عراقی‌ها تا دُبّ حران آمده بودند، زمانی توانستیم فتح‌الفتوح کرده، برتری ایمان بر کفر را ثابت کنیم و وعده الهی را در صحنه عمل نشان دهیم که بسیج این لشکر مخلص الهی خالصانه، صادقانه و بی‌ریا بدون چشم‌داشت با عزت، عظمت، قدرت و قاطعیت وارد عمل شد.

وی، بسیج را معجزه انقلاب اسلامی دانست و گفت: حفاظت از این گل‌های زیبا وظیفه ما است و در واقع بسیجیان در هیچ سرزمینی جز سرزمین پاک و حاصل‌خیز سپاه امکان رشد ندارند. امروز همه ما باید در مسیر تحقق کامل ارزش‌های انقلاب اسلامی که فتح قله‌های پایداری و پارسایی است، تلاش کنیم.

عزیزی افزود: قله پایداری یعنی مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و دشمنان بشریت و قله پارسایی یعنی خدامحوری، ایمان و رشد و نمو ارزش‌های نبوی و علوی در جامعه که بدون شک باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های انقلاب اسلامی به فتح این قله‌ها دست یازید که در واقع به بخش بزرگی از آن دست پیدا کرده‌ایم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: فتح این قله‌ها با وحدت، هماهنگی، انسجام، ایثار، بصیرت، آگاهی و ایستادگی در برابر کج‌اندیشان دست‌یافتنی است.

بسیج وابستگی به هیچ جریان سیاسی ندارد

وی با بیان اینکه بسیج لشکر خداست و وابستگی به هیچ جریان سیاسی ندارد، افزود: این تفکر که در دفاع مقدس نیز سایه انداخت، امروز هم باقی است و دفاع امروز ما مقابله با کج‌اندیشان و کسانی است که می‌خواهند مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کنند؛ افرادی که دل در گروی خدمت به مردم ندارند.

رئیس كمیته امنیت كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بسیجی اگر در مقابل انحراف، کج‌اندیشی و سوءمدیریت‌ها، واکنش نشان ندهد، گویی در صحنه دفاع نیست.

انتهای پیام
captcha