رقابت برترین قرآنیان فارس آغاز شد
کد خبر: 3923533
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

رقابت برترین قرآنیان فارس آغاز شد

مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف با رقابت برترین‌های مرحله شهرستانی در استان فارس از صبح امروز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف از صبح امروز، 27 شهریورماه با حضور و رقابت برترین‌های مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شد.

مسابقات بخش آقایان در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در حال برگزاری است كه در آن 42 نفر در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

مسابقات بخش بانوان نیز در تالار معلم آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز در حال برگزاری است كه در آن 52 نفر از برترین بانوان رشته‌های مختلف در حال رقابت هستند و مسابقات بخش بانوان و آقایان هر دو تا بعدازظهر امروز ادامه خواهد یافت.

این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و كل قرآن كریم، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان (ویژه آقایان) در حال برگزاری است.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایكنا گفت: در مسابقات امسال شركت تمام متسابقان در رشته‌های مختلف در آزمون مفاهیم كه به‌صورت شفاهی برگزار می‌شود، الزامی است.

وی افزود: در تمام رشته‌های حفظ نیز ۳۰ درصد امتیاز در این مسابقات مربوط به مواردی نظیر تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتداست و ۷۰ درصد امتیاز به حسن حفظ تعلق دارد.

در این مسابقات 10 نفر از داوران بومی استان فارس حضور دارند كه در بخش آقایان محمود آسن داور حسن حفظ و رئیس هیئت داوران، محمد باقر ماهان تجوید، امیر فتح‌پور صوت، علی‌اكبر ظفرآبادی لحن و حمید ایمان‌دار وقف و ابتدا را قضاوت خواهند كرد و میكائیل باقری نیز از تهران به‌عنوان ناظر این بخش حضور دارد.

در بخش بانوان نیز زهره معارف داور وقف و ابتدا و رئیس هیئت داوران، زهرا كسرایی داور صحت حفظ، مرضیه فیروززاده داور لحن، زهرا داور عیدی‌پور صوت و حمیده زارع مویدی داور تجوید خواهد بود و ناظر بخش بانوان نیز زهرا عبدی‌فرد است.

یادآور می‌شود، در این مرحله از مسابقات در بخش آقایان در رشته قرائت دو نفر، ترتیل یك نفر، حفظ ۲۰ جزء دو نفر، حفظ كل دو نفر، اذان یك نفر و دعاخوانی یك نفر و در بخش بانوان، قرائت یك نفر، ترتیل یك نفر، حفظ ۲۰ جزء دو نفر، حفظ كل دو نفر و دعاخوانی یك نفر به مرحله كشوری راه پیدا می‌كنند كه مرحله كشوری این دوره از مسابقات در آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha