دفاع مقدس؛ بهترین چراغ هدایت در گام دوم انقلاب / نوآوری داشته باشیم
کد خبر: 3923493
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱

دفاع مقدس؛ بهترین چراغ هدایت در گام دوم انقلاب / نوآوری داشته باشیم

مدیركل صدا و سیمای فارس با بیان اینکه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم تبیین شده است، گفت: بهترین و روشن‌ترین چراغ هدایت در گام دوم انقلاب دفاع مقدس است که برگرفته از مکتب امام حسین(ع) است.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس و رئیس کارگروه رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس عصر چهارشنبه، 26 شهریورماه در جلسه این کارگروه که با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه فجر استان، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رئیس سازمان بسیج رسانه استان و دیگر اعضای این کارگروه برگزار شد، گفت: آنچه که در حال حاضر در معرض دید ما قرار می‌گیرد و به تصویر کشیده می‌شود از دوران دفاع مقدس تلاش‌های حوزه تبلیغات و رسانه در آن دوران حماسه است.

وی افزود: اگر آن‌ها در آن شرایط سخت از خود گذشتگی و جانفشانی انجام نمی‌دادند و صحنه‌های دوران دفاع مقدس را ثبت و ضبط نمی‌کردند، اكنون نمی‌توانستیم تصویری روشن برای نسل جوان و آیندگان در خصوص دفاع مقدس ترسیم كنیم.

مدیرکل صدا و سیمای فارس بیان كرد: دفاع مقدس باید چراغ راه برای جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد که رهبر معظم انقلاب این موضوع را تبیین فرموده‌اند و بهترین و روشن‌ترین چراغ هدایت همان دفاع مقدس برگرفته از مكتب امام حسین(ع) است.

سهرابی تأكید كرد: کسانی که از خاطرات، قصه‌ها و رویدادها در روایتگری دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنند، باید روایت و مطالب آن‌ها به‌روز و با زبان امروزی برای نسل جدید باشد چرا که برای حرکت جدید و نو باید نوآوری داشت و از درجا زدن پرهیز كرد.

وی با شاره به اینکه اوج کار و فعالیت رسانه‌ها در هفته دفاع مقدس است، تصریح کرد: در راستای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس صدا و سیمای مرکز فارس برنامه‌های مختلف و متنوعی در حوزه‌های چهارگانه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی این مرکز از سوم خردادماه شروع کرده است که به پخش برنامه زنده تلویزیونی حکایت فتح هر چهارشنبه می‌توان اشاره کرد.

رئیس کارگروه رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساخت فیلم مستند «عبدالله» از زندگی سردار شهید مدافع حرم شهید اسکندی اشاره کرد و گفت: وقتی به زندگی این شهید والا مقام نگاه می‌کنیم، می‌بینیم وی از مدیران در تراز انقلاب بوده که این ویژگی‌ها به‌دلیل ولایت‌پذیری و در مکتب امام خمینی(ره) است.

سهرابی همچنین گفت: صدا و سیمای مرکز فارس 730 برنامه در قالب 650 ساعت در راستای بزرگداشت چهل سالگی دفاع مقدس برنامه‌ریزی کرده است که در این ایام در حوزه سیما، رادیو، خبر و فضای مجازی انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه سعید کوشکی جهرمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در جهت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته تهیه و پخش 15 برنامه زنده تلویزیونی  در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس با حضور اقشار مختلف و یگان‌های نظامی و انتظامی استان است که از 28 شهریورماه تا 10 مهرماه انجام خواهد شد.

وی به نقش و جایگاه رسانه در ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود رسانه‌های مکتوب و برخط استان نیز در جهت گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس به رسالت خود عمل كنند و این ایام را با انتشار مطالب و اطلاع‌رسانی برنامه‌های مختلف که در سطح استان برگزار می‌شود، همراهی کنند.

كوشكی تصریح کرد: به‌دلیل وجود ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده امسال رژه 31 شهریورماه برگزار نمی‌شود و به‌جای آن مقام معظم رهبری به‌صورت ویدئو کنفرانس با رزمندگان و مسؤلان سراسر کشور صحبت خواهند کرد و این مراسم در استان فارس نیز در این اداره‌کل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha