حمایت تمام‌قد موقوفات فارس از كارتن‌خواب‌ها تا محرومان سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3923430
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

حمایت تمام‌قد موقوفات فارس از كارتن‌خواب‌ها تا محرومان سیستان و بلوچستان

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع 50 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان در ایام شیوع كرونا از محل موقوفات این استان خبر داد و گفت: از محل برخی از موقوفات بزرگ شیراز، بسته‌های معیشتی و همچنین غذاهای گرم تهیه شده و میان نیازمندان مناطق محروم سیستان و بلوچستان و همچنین افراد كارتن‌خواب و كودكان كار توزیع شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم توزیع بسته‌های معیشتی موقوفه صاحب‌دیوان با هدف توزیع ۷۰۰۰ بسته معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند شهر شیراز امروز، 26 شهریورماه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در این مراسم گفت: فلسفه وقف و موقوفات، آبادانی و ارتقای جامعه است. به بیان دیگر هدف اصلی وقف تأمین نیازمندی‌های عمومی جامعه و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از سوی خیراندیشان است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیکار شدن اقشار مختلف جامعه و همچنین فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، اداره کل اوقاف استان فارس تلاش کرد تا با تمام توان وارد این عرصه اجتماعی شود و از محل موقوفات خیرین نیک اندیش باری را از دوش این عزیزان بردارد.

توزیع 50 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان تاكنون

موسوی بیان كرد: فعالیت‌های این اداره بیشتر در قالب تهیه و توزیه بسته‌های حمایتی بهداشتی و معیشتی، بن کارت، تهیه و توزیع غذای گرم و راه‌اندازی کارگاه‌های ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است.

مدیركل اوقاف فارس با بیان اینكه موقوفه‌های صاحب‌دیوان، آقا باباخان، زالی، معزالوزاره و قوام بیشترین نقش را در این امر خیر ایفا کردند، گفت: به‌همین منظور تاکنون بیش از ۵۰ هزار بسته حمایتی با هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد و 600 میلیون تومان در قالب سبد ارزاق و بن کارت بین اقشار مختلف جامعه توزیع شده است.

وی همچنین از توزیع ۸۰۰۰ غذای گرم از محل موقوفات معزالوزاره و میرزاحسن ترک درمیان کارتن خواب‌ها و کودکان کار خبر داد و گفت: اهدای 2 میلیارد تومان به ۴۰۰۰ نفر از ایتام شیراز در قالب تبرکات علوی در روز عید غدیرخم از محل موقوفه زالی نیز از دیگر اقدامات انجام شده از محل موقوفات شیراز بوده است.

به گفته موسوی، تولید ۱۳ هزار و ۳۰۰ لیتر محلول ضدعفونی کننده در کارگاه‌های حرم علی‌بن حمزه(ع) و موقوفه دانش سلامت کوثر، تولید بیش از ۲۰۰ هزار ماسک در کارگاه‌های تولید ماسک حرم علی‌بن حمزه(ع) و هنرستان کارودانش موقوفه زالی تنها بخشی از ثمره شجره طیبه موقوفات خیرین دوراندیش در استان فارس است.

گره‌گشایی وقف در برهه‌های حساس

مدیركل اوقاف فارس با تأكید بر اینكه وقف صدقه‌ای جاریه است که می‌تواند در برهه‌های حساس تاریخی و اجتماعی گره‌گشا باشد، گفت: بیش از ۵۰ هزار بسته حمایتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب سبد ارزاق و بن کارت تاكنون از محل موقوفات فارس توزیع شده است.

وی، اهدای ارزاق بیمارستان های نمازی، شهید فقیهی و حضرت علی اصغر(ع) با هزینه یک میلیارد تومان به منظور حمایت از کادر درمان و بیماران کووید۱۹، اهدای ۲ میلیارد تومان به ۴۰۰۰ نفر از ایتام شیراز در قالب تبرکات علوی در روز عید غدیرخم را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این راستا عنوان كرد.

موسوی در ادامه سخنان خود به برنامه امروز اشاره كرد و گفت: در این برنامه توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی و بن کارت از محل موقوفه میرزافتحعلیخان صاحب‌دیوان با هزینه شش میلیارد و سیصد میلیون تومان داریم كه از این تعداد 7 هزار بسته به‌صورت سبد ارزاق بوده و 7 هزار بسته نیز به‌صورت بن كارت میان نیازمندان توزیع می‌شود.

توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی میان كارتن‌خواب‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان

مدیركل اوقاف فارس با بیان اینكه علاوه بر این‌ها از محل موقوفه معزالوزاره نیز 2 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد، گفت: همچنین توزیع ۸۰۰۰ غذای گرم از محل موقوفات معزالوزاره و میرزاحسن ترک درمیان کارتن خواب‌ها و کودکان کار صورت گرفت.

وی با تصریح اینكه توزیع ۲۸۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آقاباباخان شیراز انجام شد، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی موقوفه آقاباباخان در مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان انجام شده است.

موسوی بیان كرد: همچنین تولید بیش از ۲۰۰ هزار ماسک در کارگاه‌های تولید ماسک حرم علی‌بن حمزه(ع) و هنرستان کارودانش موقوفه زالی و تولید ۱۳ هزار و ۳۰۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده در کارگاه‌های حرم علی‌بن حمزه(ع) و موقوفه دانش سلامت کوثر از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی این ایام بوده است.

انتهای پیام
captcha