تلاش برای تكمیل و ساماندهی گلزارهای شهدای فارس تا پایان دولت دوازدهم
کد خبر: 3922921
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

تلاش برای تكمیل و ساماندهی گلزارهای شهدای فارس تا پایان دولت دوازدهم

در تفاهم‌نامه‌ منعقد شده میان استانداری فارس و بنیاد شهید و امور ایثارگران، مقرر شده است تکمیل گلزارهای در دست اقدام شامل 1622 مزار با پیشرفت فیزیکی 64 درصد و ساماندهی گلزارهای باقی‌مانده زیر 10 مزار به تعداد 822 مزار تا پایان دولت دوازدهم انجام شود.

به گزارش ایكنا از فارس، دو تفاهم‌نامه تأمین مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در استان فارس امروز، 24 شهریورماه به امضای عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس و سعید اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین مسکن و زمین برای ایثارگران واجد شرایط در دستور کار بنیاد شهید و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در استان قرار می‌گیرد که تأمین مسکن برای 10 هزار ایثارگر از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

در این تفاهم‌نامه همچنین مقرر شده تکمیل گلزارهای در دست اقدام شامل 1622 مزار با پیشرفت فیزیکی 64 درصد و ساماندهی گلزارهای باقی‌مانده زیر 10 مزار به تعداد 822 مزار تا پایان دولت دوازدهم انجام شود.

در این نشست همچنین تفاهم‌نامه دیگری با هدف ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده شهدا و ایثارگران به امضا نماینده عالی دولت در استان فارس و رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران رسید که این تفاهم‌نامه اهدافی همچون کمک به اشتغال ایثارگران با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان، کمک به اشتغال پایدار شاغلین کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط و کارآفرینان تحت پوشش بنیاد در حوزه‌های مختلف و همچنین تلاش برای ساماندهی و توسعه طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی مربوط به ایثارگران و ارتقا نقش آن‌ها در جهش تولید و رشد اقتصادی کشوررا دنبال می‌کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ایجاد ۱۲ هزار شغل نیز در یک بازه زمانی دو ساله با مشارکت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و ۶ هزار شغل دیگر هم تا پایان دولت دوازدهم محقق خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در این نشست با بیان اینکه تکریم و بزرگداشت خانواده شهدا تکریم ملت ایران است، گفت: جامعه ایثارگران و خانواده شهدا سرمایه‌های ارزشمند مردم و کشور هستند.

وی یادآور شد: استان فارس با تقدیم 15 هزار شهید گلگون کفن، 40 هزار رزمنده و 2 هزار آزاده سرافراز نقشی اثرگذار در هشت سال دفاع مقدس داشته و دیار سرداران بزرگ شهید است.

نماینده عالی دولت در استان فارس به اقدامات ارزنده و اثرگذاری که از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید با هدف بهبود شرایط ایثارگران و خانواده شهدا در فارس انجام شده اشاره کرد و گفت: مباحثی از جمله استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران، تأمین مسکن، تسهیلات، مستمری و حالت اشتغال ایثارگران در دستور کار قرار داشته است اما معتقدیم به‌رغم این تلاش‌ها، وضعیت موجود فاصله زیادی تا شرایط مطلوب دارد که نیازمند تلاش بیشتر است.

رحیمی ادامه داد: از سال 99 تاکنون 151 قطعه زمین با هدف تأمین مسکن در اختیار جامعه ایثارگری و خانواده شهدا در استان قرار گرفته و شرایط استخدام برای 2 هزار و 578 نفر فراهم شده است.

پرداخت تسهیلات به میزان 17 میلیارد ریال به 1735 نفر و برقراری مستمری و حقوق حالت به اشتغال برای 1894 نفر از دیگر خدماتی است که به گفته استاندار فارس در دولت تدبیر و امید به جامعه ایثارگری استان فارس ارائه شده است.

وی همچنین به راه‌اندازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های ایثارگران و خانواده شهدا در استان فارس اشاره کرد و گفت: نشست‌های متعدد مدیریت ارشد استان با این تشکل‌ها زمینه لازم برای آگاهی از شرایط موجود جامعه ایثارگری و نیازهای آن‌ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب را فراهم کرده است.

دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران، پیگیری مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی، پذیرش در بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی و پیگیری برای تأمین تجهیزات پزشکی جامعه ایثارگران از دیگر اقداماتی بود که به گفته رحیمی در سال‌های اخیر با جدیت در استان فارس دنبال شده است.

رحیمی بیان کرد: علاوه بر کسانی که در شهر شیراز حضور دارند در 36 شهرستان دیگر استان نیز  خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگر با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

استاندار فارس، امضا تفاهم‌نامه‌های تأمین مسکن و اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های شهدا و ایثارگران در استان را حرکتی جهشی در زمینه خدمات بنیاد شهید با اولویت تأمین مسکن و پس از آن اشتغال دانست و گفت: تفاهم‌نامه‌های مذکور باید از کاغذ خارج شده، عملیاتی شود و به اجرا در آید.

وی یادآور شد: با هدف تسریع در عملیاتی شده دو تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران، مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شرکت‌های خدمات‌رسان، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت و معدن و تجارت، به این نشست فرا خوانده شده‌اند.

رحیمی ابراز امیدواری کرد: با اجرای تفاهم‌نامه‌های یاد شده شاهد رفع نیازمندی‌ها و کاستن از فاصله وضع موجود با شرایط مطلوب برای جامعه گرانقدر ایثارگری و خانواده شهدا باشیم.

انتهای پیام
captcha