سیره عملی امام حسن عسكری(ع)؛ محوریت طرح «امام‌شناسی» امسال مدارس فارس
کد خبر: 3922622
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

سیره عملی امام حسن عسكری(ع)؛ محوریت طرح «امام‌شناسی» امسال مدارس فارس

مدیركل آموزش و پرورش فارس، محوریت سال تحصیلی طرح مصباح‌الهدی یا امام‌شناسی و سبك زندگی اسلامی مدارس این استان را سیره عملی امام حسن عسكری(ع) اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 23 شهریورماه در دیدار با مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس، بر اهمیت نشر معارف مهدویت در بین کارکنان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آنان تأکید کرد و گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ مهدویت و انتظار، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت در استان که در حوزه معاونت پرورشی و توسط اداره قرآن، عترت ونماز در حال پیگیری است.

وی افزود: در همین راستا نیز در سال جاری، اجرای طرح مصباح‌الهدی یا امام‌‌شناسی و سبک زندگی اسلامی، با محوریت سیره عملی امام حسن عسكری(ع) در مدارس فارس اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس نیز در این دیدار ضمن تبیین اهمیت و جایگاه علم‌اندوزی، از زحمات مجموعه آموزش ‌و پرورش در جهت نشر و گسترش معارف مهدویت قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها در آینده نیز تداوم و گسترش یابد.

حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق، قائم مقام بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در استان فارس نیز در ادامه به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای توسعه معارف مهدویت در آموزش‌ و پرورش استان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی معارف مهدویت با شرکت ۵ هزار نفر از فرهنگیان و صدور گواهی پایان دوره، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با عنوان «میثاق با خورشید پنهان» به‌مدت چهارده سال، توزیع بیش از نیم میلیون جلد پیک آموزشی چشمه خورشید ویژه دانش‌آموزان در دوره تحصیلی ابتدایی، برگزاری جشنواره فرهنگی دانش‌آموزی «امام مهربان من» در تمامی دوره‌های تحصیلی در رشته‌های فرهنگی و هنری با موضوع مهدویت، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در حوزه دانش‌آموزی بوده است.

برگزاری دوره تربیت مربی معارف مهدویت ویژه مربیان پیش‌دبستانی، اجرای طرح یاران موعود(عج) زنگ مهدویت در ۷۷ مدرسه مقطع تحصیلی متوسطه در شیراز، اعزام مبلغین مهدوی به مدارس سراسر استان از دیگر فعالیت‌های این بنیاد در راستای توسعه معارف مهدویت در آموزش‌ و پرورش استان بود که وی به آن‌ها اشاره کرد.

یادآور می‌شود، در این جلسه مقرر شد کارگروهی در جهت اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین آموزش و پرورش و بنیاد مهدی موعود(عج) استان تشكیل شود.

انتهای پیام
captcha