خروش مردم شیراز در محكومیت توهین به مقدسات اسلام / عوامل موفقیت اسلام از منظر قرآن
کد خبر: 3922155
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

خروش مردم شیراز در محكومیت توهین به مقدسات اسلام / عوامل موفقیت اسلام از منظر قرآن

در پی اهانت نشریه فرانسوی و كشورهای غربی به ساحت مقدس قرآن كریم و پیامبر مكرم اسلام(ص)، تجمع اعتراض‌آمیز مردم شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در پی اهانت نشریه فرانسوی و كشورهای غربی به ساحت مقدس قرآن كریم و پیامبر مكرم اسلام(ص)، تجمع اعتراض‌آمیز علما، روحانیان،‌ مسؤلان و اقشار مختلف مردم شیراز امروز، 20 شهریورماه در مسجد جامع شهدا برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در این مراسم فلسفه خلقت انسان را معرفت و هدایت دانست و گفت: مشکل امروز، ضعف جوامع در فهم و کسب معرفت است.

وی افزود: گره کور جامعه مسائل اعتقادی است نه اقتصادی، اگر به قرآن هم دقت کنیم، ۲۸ بار خداوند بر نماز و زکات در کنار هم تاکید فرموده و این یعنی اگر اعتقاد شما قوی باشد، اقتصادتان هم قوی خواهد بود.

حدائق با بیان اینکه هیچ فرد مسلمان و معتقدی، احتکار و فساد و اجحاف نمی‌کند، گفت: من سراغ ندارم که یک قاضی گفته باشد در حتی یک پرونده ۲ طرف دعوا، مومن واقعی بوده باشند؛ حتماً یک طرف یا هر دو طرف پرونده‌های قضایی مومن و معتقد نیست که کار به دعوا می‌کشد.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز در سخنان خود با اشاره به ۲ آیه از سوره مبارکه صف، گفت: خداوند در آیه ۸ سوره صف می‌فرماید « یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ...؛ مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند ...» به تلاش پیوسته دشمنان اسلام برای خاموش کردن نور اشاره می‌کند؛ این بی‌شخصیتی‌ها و توهین‌ها به بزرگان و پیامبر اسلام، سابقه دیرینه دارد، از زمانی که رسالت پیامبر اسلام آغاز شد، دشمنی‌های دشمنان و آزار و اذیت‌ها هم شروع شد.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی مسلمانان نسبت به تلاش‌های دشمن در مسیر خاموش کردن نور اسلام، گفت: دشمن در تلاشی خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کند که در صفوف مسلمانان اختلاف ایجاد کند و شکل‌گیری داعش و وهابیت سلفی هم با هدف ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام و خاموش کردن نور انجام شده است.

حدائق با بیان اینکه علت دشمنی با نور، آن است که نور ایجادکننده وحدت و انسجام و آرامش و رشد و بالندگی محسوب می‌شود، گفت: عمل به دستورات الهی عامل رشد، وحدت و انسجام است و دشمن از این موضوع هراس داشته و دارد.

خروش مردم شیراز در محكومیت توهین به مقدسات اسلام /  عوامل موفقیت اسلام از منظر قرآن

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به آیه ۹ سوره صف، وعده خداوند برای پیروزی نور و فائق آمدن اسلام بر تمام ادیان را متذکر شد و گفت: یکی از دغدغه‌های صهیونیست، روند رو به رشد گرایش مردم جهان به اسلام و مسلمانی است، امروز پیروان دین اسلام، دومین جمعیت دینی را تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی شده است که طی ۳۰ سال آینده، اسلام به لحاظ تعداد پیروان هم اولین دین عالم خواهد بود.

وی با بیان اینکه چنین موضوعی را دشمنان نمی‌پسندند و از آن هراس دارند، گفت: دشمنان به‌همین دلیل با شیطنت به دنبال خاموشی نور است، دشمن اهل تبلیغ و رسانه است و با استفاده از فضای مجازی و حقیقی و رسانه‌های تصویری و مکتوب، این هدف را دنبال می‌کند؛ اگرچه آن‌ها به خودشان آسیب می‌زنند زیرا وعده خداوند محقق خواهد شد.

حدائق با تصریح اینکه در آینده‌ای نه چندان دور، جهان تحت زعامت یک رهبر واحد(حضرت مهدی عج) اداره خواهد شد و تمام ادیان الهی تحت‌الشعاع دین اسلام قرار خواهند گرفت، گفت: عوامل موفقیت اسلام از نگاه قرآن، اول اراده و امداد الهی نسبت به مسلمانان، دوم داشتن رهبری شایسته همچون پیامبر و سوم فطری بودن دین اسلام است.

وی با بیان اینکه گمشده بشر، هدایت است، تأکید کرد: هدف عالی پیامبر اسلام، هدایت، تربیت و پرورش نسل بشر بوده و این هدف توسط ائمه هم دنبال شده است.

این استاد حوزه‌های علمیه شیراز با تأكید بر اینكه علت توهین به مقدسات، زوال تمدن‌های دروغین است، گفت: ادعای تمدن‌های دروغین را حتی مردم همان کشورها هم نپذیرفته‌اند. کدام عقل سلیم توهین به رهبران الهی را می‌پذیرد و آن را به‌عنوان آزادی بیان تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه آزادی به معنای لجام گسیختگی و هرج و مرج و بی بند و باری نیست، لزوم جست‌وجوی آزادی در گفتار حضرت علی(ع) را یادآور شد و گفت: بعضی‌ها آزادی را در لجام گسیختگی و هرج و مرج تعریف می‌کنند؛ حال آنکه آزادی یعنی بندگی خداوند و آزاد بودن از بند شیطان و تسلیم خدا شدن.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم و بعد از ابراز انزجار گسترده مردم در این مراسم از اهانت به ساحت مقدس قرآن كریم و پیامبر مكرم اسلام(ص) توسط غرب، بیانیه پایانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس قرائت شد.

انتهای پیام
captcha