امكانات فعلی حرم شاهچراغ(ع) پاسخگوی میزبانی خیل عظیم جمعیت نیست
کد خبر: 3920771
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۶

امكانات فعلی حرم شاهچراغ(ع) پاسخگوی میزبانی خیل عظیم جمعیت نیست

نماینده ولی‌فقیه در فارس خواستار فراهم كردن زیرساخت‌های لازم برای حرم حضرت شاهچراغ(ع) شد و اظهار کرد: هم‌اكنون امکانات و زیرساخت‌های فعلی حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای آنکه محوریت کلیه برنامه‌های فرهنگی شیراز باشد و میزبانی خیل عظیمی از مردم ولایت‌مدار این شهر در مناسبت‌های مختلف باشد، کفایت نمی‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، عصر پنج‌شنبه، 13 شهریور ماه در جلسه بزرگداشت مراسم‌ سوگواری و عزاداری دهه آخر ماه صفر ضمن قدردانی از تمام دست‌اندركاران تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت و سوگواری سیدالشهدا(ع) بیان کرد:‌ مقام معظم رهبری از بنده خواسته‌اند امور حرم مطهر شاهچراغ(ع) را آن‌گونه که شایسته است، ساماندهی و پیگیری کنم.

وی افزود: هم‌اكنون امکانات و زیرساخت‌های فعلی حرم مطهر شاهچراغ(ع) برای آنکه محوریت کلیه برنامه‌های فرهنگی شیراز باشد و میزبانی خیل عظیمی از مردم ولایت‌مدار این شهر در مناسبت‌های مختلف باشد، کفایت نمی‌کند. امیدوارم همه مسؤلان و دستگاه‌های مختلف این شهر و استان کمک کنند تا بتوانیم رویدادهای فاخر فرهنگی و جریان‌ساز در آستان مقدس شاهچراغ(ع) برگزار کنیم و این حرم مطهر را به‌عنوان محور فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی شیراز تثبیت کنیم.

امام جمعه شیراز اظهار كرد: امروز بسیاری در عالم تشیع نمی‌دانند بقعه نورانی برادر بزرگوار و واجب‌التعظیم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در شیراز است و از این جهت ما باید بسیار کار و تلاش کنیم تا حق این امام‌زاده واجب‌التعظیم ادا شود.

وی ابراز امیدواری كرد: با این نگاه متعالی، از دهه آخر ماه صفر بتوانیم اقدامات محوری و جریان‌ساز فرهنگی را در حرم مطهر شاهچراغ(ع) پایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام
captcha