برگزاری سوگواره تعزیه‌خوانی در کرج
کد خبر: 3920592
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

برگزاری سوگواره تعزیه‌خوانی در کرج

رییس اداره اوقات فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: سوگواره بزرگ تعزیه‌خوانی به مدت 11 شب در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج اجرا می‌شود.

برگزاری سوگواره تعزیه‌خوانی در کرج

محسن موسیوند، رییس اداره اوقات فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: سوگواره بزرگ تعزیه‌خوانی به مدت 11 شب در تالار شهیدان نژادفلاح کرج اجرا می‌شود.
وی افزود: این برنامه آیینی در قالب سوگواره و با حضور مهم‌ترین گروه‌های حرفه‌ای تعزیه‌خوانی استان البرز برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده متأثر از ‌شیوع کرونا، این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حفظ فاصله مناسب و درفضای باز تالار شهیدان نژادفلاح برگزار خواهد شد.
موسیوند گفت: در این برنامه فاخر، استاد مصطفی کرمی‌ برغانی به عنوان معین البکاء، نقش مؤثری در ساماندهی گروه‌های مختلف تعزیه‌خوان استان البرز و حضور پر رنگشان در این سوگواره دارند.
رییس اداره اوقات فراغت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی امکان تعدد برنامه‌های این‌چنینی وجود ندارد و از سویی پیرو سیاست‌های سازمان در پاسداشت مقام ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری فاخر، انتظار می‌رود از طریق این سوگواره و اجرای گروه‌های حرفه‌ای، به شکل متمرکز و کنترل شده، همه شهروندان و هم استانی‌های علاقه‌مند به هنر تعزیه بتوانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دیدن این برنامه ارزشمند که توسط استادان بزرگ تعزیه اجرا می‌شود، حضور یابند.
این سوگواره از 11 شهریورماه مصادف با دوازدهم محرم در محوطه باز تالار شهیدان نژاد فلاح از ساعت ١٨ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha