اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام طرح ملی «تلاوت» در فارس
کد خبر: 3920464
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام طرح ملی «تلاوت» در فارس

دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) فارس، آخرین مهلت ثبت‌نام ترم اول این طرح را ۱۵ شهریورماه اعلام کرد و گفت: این طرح به‌منظور پرورش استعداد‌های قرآنی در استان اجرا شده است.

سیدمصطفی موسوی، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از تمدید مهلت ثبت‌نام ترم اول طرح ملی تلاوت تا ١۵ شهریو ماه خبر داد و گفت: این طرح در استان فارس با همکاری مؤسسه قرآنی ذکر جمیل و مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی و گروه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی فارس در حال برگزاری است. 

وی افزود: در این طرح در گام اول در مرحله پیش‌آزمون طرح ملی تلاوت که در واقع نوعی استعدادیابی قرآنی میان دانش‌آموزان بود از ابتدای طرح تاکنون در هشت ماه گذشته دو مرتبه استعدایابی در سطح شیراز انجام گرفته است.

موسوی ادامه داد: این طرح که ویژه دانش‌آموزان پسر ۸ تا ۱۴ سال و دختر ۱۰ تا ۱۵ سال است، در مرحله استعدادیابی دوره پیش آزمون تعداد 300 نفر دانش‌آموز در ابتدای طرح در آن شرکت کردند که کلاس‌های آن هم در محل دارالقرآن‌های آموزش و پرورش شیراز برگزار شد.

دبیر اجرایی طرح ملی «تلاوت» فارس اضافه كرد: بعد از برگزاری کلاس‌ها و داوری ها تعداد ۱۳۶ نفر واجدالشرایط حضور در دوره شدند که بتوانند در ترم یک طرح شباب‌الرضا ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا دوره‌های آموزشی مجازی قرائت قرآن کریم را راه‌اندازی کردیم و در طول ۵ ماه گذشته برای آن ۴ دوره مقدماتی و تکمیلی نورالثقلین یک و دو تعریف کردیم که اساتید این دوره‌ها عطاء الله امیدواری،‌ زهرا حسین‌پور و آسیه دهقان از اساتید شاخص و برجسته استان هستند.

موسوی از آغاز ثبت‌نام ترم یک طرح ملی «تلاوت» در استان فارس خبر داد و گفت: ۱۳۶ نفری که در دوره پیش آزمون طرح شرکت کرده و موفق شدند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در ترم یک اقدام کنند که این طرح در چهار ماه تعریف شده است و دانش‌آموزان طی این مدت و در ۴۸ جلسه فنون قرائت قرآن کریم را آموزش می‌بینند و برای اینکه در شرایط شیوع کرونا مساعدتی به لحاظ مالی با دانش‌آموزان داشته باشیم، ترم یک را به ۴ سطح یک ماهه تعریف کردیم که هر سطح ۱۲ جلسه است و در هر هفته ۳ ساعت آموزش ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره ترجمه و مفاهیم آیات قرآن، تلاوت‌های تقلیدی، تجوید کاربردی و اخلاق و آداب باطنی تلاوت به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، گفت: ثبت‌نام در ترم یک این طرح تا ١۵ شهریورماه ادامه دارد.

موسوی بیان کرد: بعد از ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدا در یک جلسه حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت تعیین سبک جمع می‌شوند و در آنجا سبک تلاوتی آن‌ها مشخص می‌شود که در رده تلاوتی استاد عبدالباسط یا استاد منشاوی قرار می‌گیرند سپس بستگی به سبک آنان آموزش داده خواهند شد.

وی اظهار کرد: سرفصل‌هایی که در ترم اول از مهرماه تا بهمن ماه در بخش صوت و لحن و آموزش‌های قرائت تقلیدی عبدالباسط در طی این ۴ ماه به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد تلاوت تقلیدی قصارالسور از سوره‌های فجر، حمد، تکویر، شمس، ضحی و شرح و در سبک استاد منشاوی تلاوت سور انفطار، فجر و بلد خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه کلاس‌ها در نرم‌افزار واتس‌آپ برگزار خواهند شد چرا که امکان آرشیوسازی فایل‌ها برای تلاوت دانش‌آموزان وجود دارد، گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و شرکت در این طرح باید حتماً در جلسات تعیین سبک حاضر شوند.

وی در پایان یادآور شد: هر دانش‌آموز در ترم اول ماهیانه مبلغ ۶٠ هزار تومان پرداخت می‌کند که این هزینه در استان‌های دیگر خیلی بیشتر از این است و ما سعی کردیم یا حداقل مبلغ و با حضور اساتید برجسته و شاخص این طرح را پیش ببریم که مراحل ثبت‌نام در ترم یک این طرح از طریق مؤسسه قرآنی ذکر جمیل در گروه‌های مجازی که اعضای طرح ملی تلاوت در آن حضور دارند، اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha