تجلیل از محمدعلی خواجه‌پیری در افتتاحیه طرح «اسوه»
کد خبر: 3916731
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

تجلیل از محمدعلی خواجه‌پیری در افتتاحیه طرح «اسوه»

در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه از زحمات محمدعلی خواجه‌پیری، پیشکسوت قرآنی و ایده‌پرداز این دوره آموزشی با حضور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تجلیل شد.

محمدعلی خواجه پیری

به گزارش خبرنگار ایکنا، برنامه تجلیل از خدمات و زحمات خادم‌القرآن محمدعلی خواجه‌پیری، مؤسس طرح قرآنی اسوه صبح امروز، 25 مردادماه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه برگزار شد.

گزارش آیین آغازین طرح اسوه در مجموعه سرچشمه تهران

پس از قرائت بخشی از لوح تقدیر این پیشکسوت قرآنی از سوی محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و سیداحمد عودتیان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج)، در سخنان کوتاهی به ویژگی‌های قرآنی و شخصیتی محمدعلی خواجه‌پیری پرداختند.

همچنین خواجه‌پیری طی سخنانی ضمن تشکر از بانیان این مراسم اظهار کرد: از ابتدای ورودم به عرصه قرآنی کشور با خود عهد بستم تا هر فردی در حوزه قرآن از من کمک خواست، از او دریغ نورزم. همچنین از ابتدای فعالیت‌های قرآنی خود، بنابر این داشتم که برای کاری که می‌کنم، شرطی نگذارم و حق‌الزحمه‌ای دریافت نکنم.

خواجه‌پیری ادامه داد: با خدای خود این قرار داشتم که کارهایی ماندگار ارائه دهم و در تمامی مدت عمر خود هیچ‌گونه کاری تبلیغی و ترویجی انجام ندادم. یکی از این اقدامات، راه‌اندازی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی(واحد اراک) بود که در سال آخری که بنده حضور داشتم، تعداد 320 هزار نفر در مسابقات قرآن دانشگاه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه جامعه قرآنی ما از فقر نیروی متخصص رنج می‌برد، اظهار کرد: این فقر، عامل عقب‌ماندگی است و به همین دلیل است که بسیاری از طرح‌های قرآنی همانند طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن که از منویات مقام معظم رهبری است، به سرانجام نمی‌‎رسد.

محمدعلی خواجه پیری

خواجه‌پیری در پایان ضمن دعوت از نهادهای قرآنی همچون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعامل و تفاهم با طرح‌هایی نظیر طرح اسوه، از تمامی اساتید، پیشکسوتان، مربیان و افرادی که در طرح اسوه همکاری و نهایت تلاش خود را به خرج دادند، تقدیر و تشکر کرد.

این برنامه با حضور حجج اسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور؛ مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم؛ سیدمصطفی حسینی، دبیر جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر برگزار شد. همچنین، سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن؛ محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و سیداحمد عودتیان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) در این جلسه حضور داشتند.

ارسالی/////جامعه قرآنی از فقر نیروی متخصص رنج می‌برد / قرآنیان آثار ماندگار ارائه دهند

انتهای پیام
captcha