شبهات مطرح شده درباره مجالس محرم اغراق‌آميز است / فرهنگ عاشورا؛ رمز دوام شیعه
کد خبر: 3916128
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

شبهات مطرح شده درباره مجالس محرم اغراق‌آميز است / فرهنگ عاشورا؛ رمز دوام شیعه

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با اشاره به مطالب و شبهات مطرح شده در خصوص مراسم‌ عزاداری ماه‌های محرم و صفر در ایام شیوع كرونا، بیان کرد: برخی از اين شبهات واقعاً اغراق‌آميز است، چرا كه هيئت‌های مذهبی همواره در كنار مردم قرار دارند.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به مطالب و شبهات مطرح شده در خصوص مراسم‌ عزاداری ماه محرم و صفر در ایام شیوع كرونا اظهار کرد:‌ اخیراً یكسری هجمه‌ها علیه هیئت‌های مذهبی منتشر شده و شبهاتی مطرح می‌شود كه بخشی از آن‌ها اغراق‌آمیز است.

وی افزود: اگر بخواهیم عملكرد یک ساله هیئت‌های مذهبی را بررسی كنیم، خواهیم دید كه همواره و قبل از شیوع كرونا در كنار مردم بوده‌اند و همیشه با شعار «هیئت تعطیل نیست» در تمام زمینه‌ها فعال و خدمات مختلفی به مردم ارائه داده‌اند.

محمدیان اعزام گروه‌های جهادی هیئت‌های مذهبی جهت كمک‌رسانی به سیل‌ استان‌های فارس، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، برپایی مراسم نمادین تشییع سردار سلیمانی، ضدعفونی معابر و محلات از سوی هیئت‌های مذهبی در ایام شیوع كرونا، تولید و توزیع رایگان ماسک و مواد بهداشتی، كمک به دستگاه‌های انتظامی برای كنترل ورودی و خروجی شهرها، امداد‌رسانی و توزیع بسته‌های معیشتی را گواه این ادعا دانست.

وی با تأكید بر اینكه هیئت‌های مذهبی از ابتدای شیوع كرونا تاكنون خدمت‌رسانی خود را با تمام توان به مردم انجام داده‌اند، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 15 هزار بسته معیشتی از سوی هیئت‌های مذهبی در سطح استان فارس توزیع شد. طی این ایام پروتكل‌های بهداشتی در هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها رعایت شده است و تاكنون گزارشی مبنی بر ابتلای دسته جمعی مجموعه‌ای از متدینین كه در جلسات، نماز جماعت یا نماز جمعه و شب احیا و غیره حضور یافته‌اند، نشنیده‌ایم كه این مسئله به دلیل رعایت دقیق نظم و پروتكل‌های بهداشتی است. از سوی دیگر بارها شنیده‌ایم كه مثلاً در یک مراسم عروسی، مجلس میهمانی یا حتی تشییع جنازه چند صدنفر مبتلا به كرونا شده‌اند در صورتی كه در جلسات هیئت‌های مذهبی هیچ‌گاه چنین چیزی نبوده است.

محمدیان یادآور شد: برای برگزاری مراسم ماه محرم پروتكل‌های دقیق با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز تدوین و تصویب كردیم كه بسیار جامع‌تر از پروتكل‌های ابلاغی ستاد ملی كروناست و جزئیات بیشتری دارد و اگر این پروتكل‌ها دقیقاً رعایت شوند، شاهد بروز هیچ حادثه‌ای در جلسات مذهبی محرم و صفر نخواهیم بود. مطالبه افراد مذهبی و عاشقان امام حسین(ع) این است كه مراسم ماه محرم برگزار شود و مسلماً نهایت تلاش هم برای اجرای پروتكل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: در حوادث اخیر لبنان، برخی از كاربران در فضای مجازی نوشته‌اند كه آخرین شانس شیعیان در فتح خیبر مربوط به 1400 سال پیش است و آرزوی همه آن‌ها این است كه دوام و قدرت شیعه از بین رود و موجودیت نداشته باشد در صورتی كه رمز قدرت و دوام شیعه مجالس عزاداری امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی و پیروی از راه امام حسیسن(ع) است و این وظیفه هیئات مذهبی است كه این فرهنگ و راه و روش را برای مردم تبیین كرده و زنده نگه دارند. حمله به هیئت‌های مذهبی و مجالس امام حسین(ع) ریشه در تفكر صهیونیستی و وهابی دارد و قطعاً آل‌سعود و صهیونیست‌ها این آرزوی تعطیلی مجالس امام حسین(ع) و نابودی شیعیان را به گور خواهند برد.

انتهای پیام
captcha