انجام كارهای خیر، آرامش و امید را به جامعه منتقل می‌كند
کد خبر: 3916120
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

انجام كارهای خیر، آرامش و امید را به جامعه منتقل می‌كند

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به سنت حسنه اهدای جهیزیه میان زوج‌های جوان گفت:‌ انجام كارهای خیر و نیك‌اندیشانه آرامش و روحیه امید را به جامعه تزریق می‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس عصر دیروز، 21 مردادماه در مراسم اهدای یك هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان استان فارس در قالب طرح سراسری احسان علوی و استمرار كمك‌های مؤمنانه كه به‌همت قرارگاه امنیتی ـ اجتماعی احمدبن موسی(ع) سپاه فجر برگزار شد، با بیان اینكه انجام كارهای خیر و نیك‌اندیشانه آرامش و روحیه امید را به جامعه تزریق می‌كند، بر لزوم تداوم چنین حركت‌هایی تأكید كرد.

وی تصریح کرد: از قدیم رسمی در جامعه ما بوده است كه برگرفته از سنت اهل بیت(ع) است و آن این است كه در مراسم عروسی‌ها شادباش به زوج جوان اهدا می‌شود.

آیت‌الله دژكام توزیع یك هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان را یك شادباش به آنان دانست و افزود: به مردم و مسؤلانی كه پایبند به ارزش‌های انسانی و اخلاقی هستند و در چنین امورات خیری مشاركت دارند، افتخار می‌كنیم. ارزش چنین كارهایی به دلیل مسائل مادی نیست كه در جای خود ارزشمند است اما ارزش اصلی آن حس معنوی و آرامش روحی است كه در جامعه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد:‌ اهدای جهیزیه موجب می‌شود كه زوج‌های جوان در جامعه احساس كنند كه حامی و پشتیبان دارند و همه كسانی كه در این كارهای نیك مشاركت دارند، از حس معنوی ارزشمندی بهره‌مند می‌شوند. امروز نیز كسانی كه به خانه بخت می‌روند باید این فرهنگ انجام كارهای خیر و كمك به هم‌نوع را به نسل‌های خود منتقل كنند زیرا اگر ما پیرو علی(ع) هستیم باید به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی پایبند باشیم.

انتهای پیام
captcha