ارائه آموزش‌های خانواده به 5 هزار نفر از ایثارگران فارس
کد خبر: 3916078
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

ارائه آموزش‌های خانواده به 5 هزار نفر از ایثارگران فارس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اعلام كرد:‌ در سال گذشته بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزش خانواده ویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان برگزارشد که حدود 5 هزار ایثارگر در این کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

به گزارش ایكنا از فارس، رجبعلی راهی، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس امروز، 21 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه آموزش‌های خانواده ویژه ایثارگران گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ جلسه کارگاه آموزش خانواده ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به‌همت اداره مددکاری بنیاد فارس برگزارشد که حدود 5 هزار ایثارگر در این کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کارگاه‌های آموزش خانواده امسال به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری حدود ۱۰ هزار نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام محمدی‌پور، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین نارضایتی در زندگی افراد، عدم احساس رضایتمندی از زندگی است، گفت: این موضوع به دلیل تفاوت در میزان سلامت روان، سلامت فکر و سازگاری افراد با محیط پیرامون و مقابله با فشارهای زندگی است.

وی اظهار كرد: آشنایی با اصول سلامت روان و به کارگیری آن در زندگی نه تنها رشد ابعاد مختلف شخصیتی و نیازهای بنیادی فرد را شامل می‌شود بلکه راهی مناسب و اصولی برای پیشگیری از آسیب‌ها و سالم کردن محیط روانی اجتماعی افراد است.

محمدی‌پور افزود: توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی، کسب مهارت‌های لازم و توانمندسازی در جهت مواجهه با مسائل و موفقیت‌های مختلف زندگی، ارتقای توان روحی در مقابله با رویدادهای ناخوشایند، تمرین صبر و شکیبایی و بهره‌وری از فرصت‌های زندگی می‌تواند مانع از بسیاری مشکلات و در نتیجه حفظ سلامت روانی شود که بر این اساس برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده می‌تواند به‌عنوان یکی از برنامه‌های پیشگیرانه و مداخله‌ای در این زمینه تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha