سمن‌های جوانان جایگاه حقوقی در سطح ملی پیدا کردند
کد خبر: 3915792
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
وزیر کشور:

سمن‌های جوانان جایگاه حقوقی در سطح ملی پیدا کردند

وزیر کشور، با اشاره به اعطای اعتبارنامه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان گفت: از این پس سمن‌های جوانان جایگاه حقوقی در سطح ملی پیدا کرده‌اند اما اینکه چقدر می‌توانند موثر باشند، بستگی به فعالیت‌های خودشان دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، در حاشیه نشست با مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان گفت: امروز مخلوق و موجود جدیدی در عرصه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد پا به عرصه گذاشت. با اتفاقی که امروز افتاد سمن‌های جوانان جایگاه حقوقی در سطح ملی پیدا کردند که با استفاده از این جایگاه می‌توانند هم در تصمیم‌سازی‌ها و هم تصمیم گیری‌ها موثر باشند اما اینکه چقدر می‌توانند موثر باشند، بستگی به فعالیت‌های خودشان دارد.


رحمانی‌فضلی ضمن آرزوی توفیق الهی در این راستا، ابرازامیدواری کرد: جوانان بتوانند اهداف خوب و موثر خود در ارتقای جمهوری اسلامی، توسعه کشور، تقویت ایمان و باورهای مردم و جوانان را در قالب بسترسازی‌ها و زمینه سازی‌هایی که انجام می‌شود، محقق کرده و موفق باشند.


وزیر کشور با بیان اینکه امنیت را به صورت عام می‌بینیم، اظهار کرد: مشارکت مردم، فعالیت جوانان، تاثیرگذاری جوانان در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، همه مقوم امنیت هستند. هرچه بتوانیم از جوانان در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی بیشتر استفاده کنیم و آنها را بیشتر مشارکت دهیم، توانسته‌ایم در تقویت امنیت ملی موفق باشیم.


وی افزود: طی هفت تا هشت سال تجربه حضورم در وزارت کشور این موضوع اثبات شده است که هرکجا جوانان به صورت فعال در قالب تشکل‌ها، صنوف و سازمان چه از نوع سیاسی و چه غیرسیاسی ورود کرد‌ه‌اند، توانستند به ما در امنیت بخشی در مناطق، استان‌ها و در سطح ملی کمک کنند.


وزیر کشور ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم از این ظرفیت، انرژی بالا و انگیزه مومنانه خوب و اندیشه‌های عالی و از طرف دیگر قدرت ریسک پذیری جوانان در قالب تشکل‌ها استفاده کنیم.


رحمانی‌فضلی در پایان اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان گام‌های بلندی در حوزه‌های سازمان‌های مردم نهاد برداشته است و با اتفاقی که امروز افتاد سمن‌های جوانان جایگاه حقوقی در سطح ملی پیدا کردند که با استفاده از این جایگاه می‌توانند هم در تصمیم سازی‌ها و هم تصمیم‌گیری‌ها موثر باشند اما اینکه چقدر می‌توانند موثر باشند، بستگی به فعالیت‌های خودشان دارد، آنچه به دولت برمی‌گردد زمینه سازی و بسترسازی تاثیرگذاری است که انجام شده و دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha