مراسم‌ سنتی عزاداری ماه محرم در فارس اجرا نمی‌شود
کد خبر: 3915749
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

مراسم‌ سنتی عزاداری ماه محرم در فارس اجرا نمی‌شود

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس به تعطیلی برخی از مراسم‌ سنتی ماه محرم و صفر اشاره و بیان کرد: امسال به دلیل شیوع كرونا مراسم‌ شیرخوارگان حسینی، تعزیه‌خوانی و همچنین مراسم‌ سنتی در شهرستان‌های گراش و نی‌ریز و حركت به سمت بقاع متبركه اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، رضا محمدیان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی فارس، شب گذشته، 19 مردادماه در گردهمایی مدیران هیئات مذهبی استان از فعالیت 7 هزار هیئت مذهبی در فارس خبر داد و گفت: از این تعداد 700 هیئت مذهبی در شیراز فعالیت می‌كنند.

وی با بیان اینكه این هیئات مذهبی با همراهی 350 خیمه‌گاه در سطح استان اقدام به برپایی مراسم‌های مذهبی می‌كنند، افزود: در ایام شیوع كرونا، هیئات مذهبی بیكار ننشسته‌اند و اقدامات بسیار زیادی هم در بحث بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی به خصوص در فضای مجازی و همچنین كمك به مردم و ارائه خدمات اجتماعی انجام دادند.

محمدیان بیان كرد: هیئات مذهبی در طول ایام شیوع كرونا اقدام به ضدعفونی معابر شهری و روستایی، تولید ماسك و مواد ضدعفونی‌كننده، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره كردند.

وی از مسؤلان هیئات مذهبی خواست تا در برپایی مراسم‌های محرم و صفر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دقیقاً اجرا كنند تا هیچ‌گونه مشكلی رخ ندهد و گفت: اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود، در كنار شور حسینی كه ایجاد می‌شود، هیچ مشكلی هم برای هیئات مذهبی و مردم ایجاد نمی‌شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس همچنین به تعطیلی برخی از مراسم‌های سنتی ماه محرم و صفر اشاره كرد و گفت: امسال به دلیل شیوع كرونا مراسم‌ شیرخوارگان حسینی و همچنین تعزیه‌خوانی در هیچكدام از نقاط استان فارس برپا نخواهد شد و همچنین هیئات مذهبی نیز امكان حركت از محل تكیه‌گاه خود به سمت بقاع متبركه را ندارند.

وی بر لزوم ماندن هیئات مذهبی در محلات و تكیه‌گاه‌های خود تأكید كرد و گفت: برپایی مراسم‌های سنتی مذهبی در شهرستان‌های گراش و نی ریز و سایر شهرستان‌ها ممنوع است ضمن اینكه تمام مراسم‌ها هم در فضای باز انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha