4 هزار مسجد در الجزایر واجد شرایط بازگشایی هستند
کد خبر: 3915728
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

4 هزار مسجد در الجزایر واجد شرایط بازگشایی هستند

وزارت اوقاف الجزایر اعلام کرد که در مرحله اول بازگشایی مساجد این کشور، ۲۴ درصد کل مساجد یعنی حدود 4 هزار مسجد بازگشایی خواهند شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المساء، به دنبال اعلام دولت الجزایر برای بازگشایی مساجد این کشور پس از مدت‌ها تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، کمیته فتوای وزارت اوقاف این کشور از همه مسئولان و امامان جماعت مساجد خواست تا با اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، عملیات بازگشایی تدریجی مساجد را با موفقیت آغاز کنند.
 
این کمیته تأکید کرد: در مرحله نخست این بازگشایی، درهای مساجد ۱۵ دقیقه پیش از هر اذان باز و ۱۰ دقیقه پس از پایان اقامه نماز بسته خواهد شد.
 
این کمیته بر اهمیت اجرای دستورات بهداشتی و عدم اعمال در اجرای این دستورالعمل‌‌ها تأکید کرد و گفت: این اقدامات بدان جهت است که مساجد، محلی برای انتشار ویروس کرونا نشود و بار دیگر مجبور به تعلیق اقامه نماز جماعت در مساجد نشویم.
 
«یوسف بلمهدی»، وزیر اوقاف الجزایر، دیروز، ۱۹ مردادماه، در گفت‌وگویی اعلام کرد که با بررسی‌های انجام شده، ۲۴ درصد از کل مساجد این کشور شرایط لازم را برای بازگشایی در مرحله نخست این طرح دارا هستند که این میزان شامل 4 هزار مسجد می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کنند.
انتهای پیام
captcha