6 پایگاه سیار اجتماعی در شیراز راه‌اندازی شد
کد خبر: 3915726
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

6 پایگاه سیار اجتماعی در شیراز راه‌اندازی شد

6 پایگاه سیار در قالب اتوبوس‌های نشاط اجتماعی با هدف ارائه خدماتی در حوزه سلامت و شادی شهروندان به‌ویژه کودکان در شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم رونمایی و بهره‌برداری از 6 پایگاه سیار در قالب اتوبوس‌های نشاط اجتماعی با هدف ارائه خدماتی در حوزه سلامت و شادی شهروندان به‌ویژه کودکان عصر دیروز، 19 مردادماه در شیراز برگزار شد.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات شهرداری شیراز و دیگر سازمان‌های همگام در حوزه اجتماعی، گفت: راه‌اندازی ۶ دستگاه اتوبوس اجتماعی از آن بسیار با اهمیت است؛ چرا که در نظام برنامه‌ریزی کنونی بیشتر نگاه کالبدی و فیزیکی بر مسائل حکمفرماست که ناشی از مشکلات و محرومیت‌هاست.

وی از این رویداد با عنوان اتفاقی باارزش در حوزه اجتماعی یاد کرد و افزود: باید به فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه بیشتر توجه شود و نگاه مدیران به بهبود وضعیت روحی و روانی جامعه نیز باشد.

مرتضی جعفری، معاون شهردار شیراز نیز در این آیین با اشاره به فعالیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در دوران کرونا گفت: همزمان با آغاز همه‌گیری بیماری کرونا، مجموعه شهرداری و به تبع آن سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با امید.انگیزه و تلاش دو چندان افزون بر ارائه خدمات پیشین در قالب‌های جدید، خدمات خود را در حوزه اجتماعی و با محوریت فضای مجازی توسعه بخشید.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به‌عنوان بزرگ‌ترین متولی اجرای برنامه‌های نوروزی با وجود شرایط خاص موجود، ویژه‌برنامه‌های خود را به صورت مجازی تدوین کرد.

جعفری در این راستا به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در مراکز فرهنگی، تولید محتوای آموزشی و هشداردهنده در خصوص بیماری کرونا، برگزاری کنسرت‌های مجازی، نشست‌های شیرازشناسی، پخش فیلم های کوتاه در معرفی شیراز برگزاری شب‌های قدر رمضان در خودرو و توزیع۱۰ هزار بسته‌های معیشتی حمایتی یاد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در خصوص راه‌اندازی اتوبوس‌های نشاط اجتماعی گفت: این اتوبوس‌ها با برخورداری از کتابخانه، بازی‌خانه، بخش مشاوره فردی و گروهی، نمایشگاه و سینما به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

جعفری اظهار کرد: شهرداری شیراز با دیدگاه توزیع عادلانه خدمات،  نشاط و سلامت اجتماعی را در دسترس شهروندان و مناطق کم برخوردار قرار می‌دهد.

لیلا دودمان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای تنها به سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی و اقتصادی محدود نمی‌شود، گفت: نیاز جامعه توسعه زیربنای اجتماعی و فرهنگی است که باید با هدف مشخص و در زمان و مکان مشخص انجام گیرد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری باید در راستای انسان‌سازی و پرورش شهروند خوب صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha