سفیر ایران در مسکو: خبرنگاران در شناساندن ایران به روس‌ها تلاش کنند
کد خبر: 3915649
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳

سفیر ایران در مسکو: خبرنگاران در شناساندن ایران به روس‌ها تلاش کنند

سفیر ایران در روسیه ضمن دیدار با خبرنگاران در مسکو خواستار تلاش بیشتر آنها برای شناساندن ایران به مردم روسیه شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، کاظم جلالی، سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه به مناسبت روز خبرنگار با تعدادی از خبرنگاران ایرانی مقیم و شاغل در خبرگزاری اسپوتنیک هولدینگ خبری ریانووستی روسیه دیدار و از آنها تقدیر نمود.
 
سفیر کشورمان در این دیدار صمیمی، ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامی داشت یاد شهدای خبرنگار بویژه شهید صارمی و همراهانش اظهار کرد: خبرنگاری حرفه‌ای است که زیبایی‌های خاص خود را دارد. خبرنگاران ایرانی در روسیه باید برای شناساندن ایران به مردم روسیه و همچنین شناساندن روسیه جدید به مردم ایران تلاش کنند. 
 
وی افزود: یکی از نقاط ضعف در روابط، عدم شناخت دو کشور از یکدیگر است‌. متاسفانه در این میان برخی از روس‌شناسان ایرانی و ایران‌شناسان روسی درک درستی از روسیه جدید و ایران امروز ندارند. یکی دیگر از مشکلات در روابط مردمی دو کشور، مسئله زبان است. این موضوع باعث شده تا دو کشور‌، اخبار و اطلاعات در مورد یکدیگر را نتوانند به طور مستقیم دریافت و بعضاً از دریچه نگاه غربی‌ها به یکدیگر نگاه کنند.
 
جلالی تأکید کرد: به همین خاطر باید برای معرفی ظرفیت‌های ایران و ارتقای روابط دو کشور در همه حوزه‌ها خصوصاً حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و موضوعات مشترک سیاسی تلاش و سناریو‌سازی کنیم.  
 
در این دیدار، خبرنگاران حاضر نیز نقطه نظرات خود را در ارتباط با تعامل بیشتر و ارتقای روابط دو کشور، مطرح و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام
captcha