مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود
کد خبر: 3915646
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
همراه با پویش توسل جهانی به حضرت علی اصغر(ع)؛

مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در تهران و پنج هزار نقطه کشور خبر داد و گفت: امسال در این مراسم، پویش توسل جهانی به باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) را راه‌اندازی می‌کنیم.

به گزارش ایکنا، نشست مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) امروز یک‌شنبه 19 مرداد‌ماه با حضور جمعی از فرهیختگان دینی در محل این مجمع برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، طی سخنانی با تأکید بر اینکه چه ما باشیم و چه نباشیم و چه ما کاری انجام دهیم و چه انجام ندهیم، خداوند بقای امام حسین(ع) را تضمین کرده است، گفت: هیچ قدرت و حادثه‌ای نمی‌تواند یاد امام حسین‌(ع) را محو و اثر عاشورا را از دل‌ها ببرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرموده است هر کس با خدا معامله کند، در این معامله سود می‌کند و خداوند در معامله‌اش کم نمی‌گذارد، گفت: هیچ کس مانند امام حسین(ع) با خدا معامله نکرد و همه چیزش را برای خدا فدا نکرد.

صدیقی به حوادث مختلف تاریخی که طی آنها عوامل بیرونی با جریان عاشورا مبارزه مقابله و مبارزه می‌کردند، گفت: بنی امیه و بنی عباس با جریان عاشورا درافتادند و برافتادند؛ در چنین موارد و زمان‌هایی، دستور رفتن به زیارت امام حسین(ع) و مبارزه با دشمن است، اما اکنون مسئله دشمن بیرونی نیست، بلکه بلایی آمده که دهان همه را بسته و همه را خانه‌نشین کرده است.

وی با مطرح کردن این سؤال که در این شرایط تکلیف چیست، گفت: علامت تقوا تعظیم شعائر الهی است. در مراسم عید غدیر دیدیم که مردم با رعایت مسائل بهداشتی در سراسر کشور جشن برپا کردند و میلیون‌ها اطعام صورت گرفت. این میزان اطعام در تاریخ بی‌سابقه است و نشان داد که شیعیان علی(ع) برای تأمین نیازهای محرومان سنگ تمام می‌گذارند و همین اقدامات بسیاری از دل‌های افسرده را مسرت و روح بخشید.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های 17 ساله مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) که طی سالهای برگزاری موجب واکنش دشمنان شده است، گفت: اکنون شرایط جدیدی به وجود آمده است. امروز که خطر کرونا وجود دارد، نائب امام زمان(عج) به ما فرموده‌اند که در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم و ما نیز به همین رویکرد عمل می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نام حضرت علی اصغر(ع) را باید با هنر، رسانه و سایر ابزارهای ممکن، در اوج نگه داریم، گفت: این تلاش‌ها و اقدامات باید در اوج رعایت مسائل بهداشتی صورت گیرد.

در ادامه این نشست، داوود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با اشاره به اینکه طی 17 سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، این مراسم از یک جلسه سه تا چهار هزار نفری در مهدیه تهران به شش هزار جلسه در سراسر جهان رسیده است، گفت: البته در روستاها و برخی کشورها، مردم این مراسم را به صورت خودجوش برگزار می‌کنند و با ما ارتباطی ندارند. با احتساب این مراسم می‌توان گفت حدود 10 هزار مراسم شیرخوارگان حسینی در دنیا برگزار می‌شود.

وی به مخالفت‌ها و کارشکنی‌هایی که در داخل و خارج از کشور برای مقابله با برگزاری این مراسم صورت می‌گیرد نیز اشاره کرد و گفت: 112 فیلم کوتاه با هدف تضعیف، استهزاء و ضربه زدن به این مراسم ساخته شده است و حتی برخی کشورهای در پی تصویب قانون علیه برگزاری این مراسم هستند؛ این اقدامات از سوی دشمن طبیعی است، اما انتقاد ما از نخبگان و مسئولان فرهنگی کشور است که چرا از این مراسم و رویداد فرهنگی حمایت نمی‌کنند.

منافی‌پور با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ پول و بودجه دولتی نگرفته و نمی‌خواهد بگیرد، گفت: درخواست ما فقط این است که مسئولان فرهنگی به این مسئله بپردازند.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم شیرخوارگان حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پنج هزار نقطه کشور در فضای باز و در تهران در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود، گفت: با اقتدا به حدیثی از امام صادق(ع) که فرموده‌اند: «هرگاه برای پدرم مشکلی حادث می‌شد، زن‌ها و بچه‌ها را جمع می‌کرد و دعا می‌کرد و زن‌ها و بچه‌ها آمین می‌گفتند»، امسال در مراسم شیرخوارگان حسینی که اولین جمعه ماه محرم برگزار خواهد شد، مراسم توسل و دعا را برای رفع بلا با حضور مادرها و کودکان برگزار و پویش توسل جهانی به باب الحوائج حضرت علی اصغر(ع) را راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha