آرامش حقیقی در گرو ارتباط با خالق هستی است
کد خبر: 3915638
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰

آرامش حقیقی در گرو ارتباط با خالق هستی است

مدیركل زندان‌های فارس با بیان اینكه انسان در هر جایی که باشد نیاز به آرامشی توأم با آسودگی خاطر و دوری از نگرانی و اضطراب دارد که جز با یاد خدا به‌وجود نمی‌آید، گفت: آرامش حقیقی در گرو ارتباط با خالق هستی است.

به گزارش ایكنا از فارس، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس امروز، 19 مردادماه در بازدید از بازداشتگاه بوانات و حضور در جمع زندانیان گفت: آرامش حقیقی در گرو ارتباط با خالق هستی است و انسان در هر جایی که باشد نیاز به آرامش دارد، آرامشی که توأم با آسودگی خاطر و دوری از نگرانی و اضطراب باشد و این آرامش جز با یاد خدا به‌وجود نمی‌آید.

وی افزود: خداوند در آیه ۲۸ سوره رعد می‌فرماید «الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ؛ همان كسانى كه ایمان آورده‌‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام مى‏‌گیرد آگاه باش كه با یاد خدا دل‌ها آرامش مى‏‌یابد» آن‌ها كسانى هستند كه ایمان آورده و دل‌هایشان به یاد خدا آرامش مى‏گیرد، آگاه باشید كه تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش پیدا مى‏كند بنابراین شما نیز باید برای رهایی از فشارهای روحی و روانی به خداوند روی آورید تا به آرامش واقعی دست یابید.

ابراهیمی اضافه کرد: یكی دیگر از عوامل آرام‌بخش، استفاده از نیروی بزرگ صبر در برابر مشكلات زندگی است همان‌گونه که امام علی(ع) می‌فرماید: ضربات خردكننده نگرانی را با صبر و تحمل در هم شكن. خویشتن را به صبر عادت ده كه خصلت نیكویی است و نگرانی و ترس و حوادث دنیا را به وسیله آن بر خود هموار ساز. ما نیز باید از راه و سیره ائمه برای رهایی از مشکلات در زندگی به‌عنوان الگو استفاده کنیم.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: علاوه بر شرکت در کلاس‌های فرهنگی و انس با قرآن، اوقات فراغت خود را با کلاس‌های حرفه‌آموزی و اشتغال و سایر برنامه‌ها پر کنید تا بازگشتی مفید به خانواده و اجتماع داشته باشید.

ابراهیمی با اشاره به آیه ۳ سوره انسان « إِنَّا هَدَینَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا؛ ما راه را به او نشان دادیم خواه شاكر باشد و پذیرا گردد یا ناسپاس»، گفت: همه ما باید راه صحیح را انتخاب کنیم و شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم و شما نیز باید از همه امکانات زندان در راستای رشد و تعالی خویش استفاده کنید.

وی اضافه کرد: ایجاد فضاهای آموزشی، مهارتی، فرهنگی و ورزشی گام مهمی در راستای توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی زندانیان برای بازگشت به جامعه است و زندانیان نیز باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های فارس تأکید کرد: دوره‌های آموزشی با جدیت بیشتر و با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی زندانیان در زمینه مهارت‌های اساسی زندگی و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان برگزار و کارگاه‌های آموزشی تقویت شوند.

در پایان امید فرخنده، رئیس بازداشتگاه بوانات گفت: تمام بخش‌های این بازداشتگاه در راستای اصلاح و تربیت هر چه بیشتر زندانیان تلاش می‌کنند و تلاش واحد قضایی این بازداشتگاه در جهت به حداقل رساندن آمار جمعیت کیفری زندان است.

انتهای پیام
captcha