اعلام اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن قوه قضائیه در بوشهر + عکس
کد خبر: 3915577
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

اعلام اسامی برگزیدگان مسابقات قرآن قوه قضائیه در بوشهر + عکس

دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه استان بوشهر از پایان رقابت‌های این دوره از مسابقات و اعلام اسامی برگزیدگان، خبر داد.

سیدمجتبی هاشمی، دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه استان بوشهر، 19 مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، اظهار کرد: مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در استان بوشهر در بخش شفاهی با حضور کارکنان و خانواده دادگستری و ادارات‌کل بازرسی، تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی، سازمان قضایی نیروهای مسلح، زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، ثبت اسناد و املاک استان بوشهر، 12 مردادماه ویژه آقایان و 14 مردادماه ویژه بانوان برگزار ‌شد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این مرحله از مسابقات با رعایت کلیه مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

کارشناس قرآنی معاونت فرهنگی دادگستری کل استان بوشهر با بیان اینکه این مسابقات هر ساله در استان بوشهر با حضور هیئت داوران متشکل از چهره‌های برتر کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در این مرحله از مسابقات شرکت‌کنندگان در دو گروه بزرگسال و زیر ۱۶ سال(آقایان و بانوان) و در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل قرآن و اذان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

هاشمی با اشاره به معرفی برگزیدگان مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه بوشهر، اظهار کرد: در بخش آقایان رده سنی بزرگسال، محمدطاها محمدی در رشته قرائت تحقیق حائز رتبه برتر این رشته قرآنی شد. همچنین علیرضا میر، حیدر حسین‌پور و مهدی نگهبان به ترتیب در رشته قرائت ترتیل و نیز میلاد غلامی، عبدالرحیم ایرج‌پور و مهدی وراوی به ترتیب در رشته اذان موفق به کسب رتبه اول تا سوم این دو رشته قرآنی شدند.

وی با بیان اینکه سیدمجتبی هاشمی در رشته حفظ دو جزء حائز رتبه برتر در رده سنی بزرگسال شد، گفت: در بخش آقایان رده سنی زیر 16 سال، حسین حیدری در رشته قرآنی حفظ دو جزء و ابوالفضل شیخی فرد در رشته اذان رتبه برتر را کسب کردند.

دبیر اجرایی هشتمین دوره مسابقات قرآن قوه قضائیه استان بوشهر اضافه کرد: در بخش رقابت‌های بانوان در رده سنی بزرگسال، نسیبه‌سادات بهرسی، نفر برگزیده رشته قرائت تحقیق شد و به ترتیب سیده‌سمیه ابطحی، سمیه احمدی و سیده‌حمیده هاشمی رتبه های اول تا سوم رشته قرائت ترتیل را کسب کردند.

وی در ادامه اعلام کرد: محبوبه شمسایی و عالیه قاسم‌پور به ترتیب به‌عنوان نفرات اول و دوم رشته حفظ 10 جزء رده سنی بزرگسال انتخاب شدند. بتول مسیح گل، سیده‌منیره حسینی و طاهره بختیاری نیز رتبه اول تا سوم رشته حفظ 20 جزء رقابت‌های بانوان مسابقات قرآنی مرحله استانی قوه قضائیه را کسب کردند.

هاشمی گفت: در بخش بانوان رده سنی زیر 16 سال در رشته قرائت ترتیل به ترتیب زهرا قائدی، سیده‌حسنا هاشمی و فاطمه دریاپرور موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم این رشته قرآنی شدند.

وی یادآور شد: داوری این دوره مسابقات در بخش آقایان را محمدرضا محمدی باغملایی، عبدالله محبوبی، سیدعلی حسینی و عباس هاشمی و در بخش بانوان را سیده‌اعظم حسینی، نرجس شریف‌زادگان و زینب یادگاری بر عهده داشتند.

کارشناس قرآنی معاونت فرهنگی دادگستری کل استان بوشهر در پایان با اعلام این آمار که در این دوره از مسابقات تعداد 240 نفر آقا و خانم به رقابت پرداختند، اظهار کرد: دوره مرحله مقدماتی مسابقات کشوری قرآن قوه قضائیه، شهریورماه سال جاری توسط داوران به‌صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد و در این دوره می‌بایست ویدئوهای ضبط شده متسابقین جهت داوری ارسال شود.
 

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha