۵ مهر؛ اعلام نتایج آزمون ارزیابی اعطای مدرک به حافظان / مشارکت ۴۷ درصدی در فارس
کد خبر: 3915439
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۶

۵ مهر؛ اعلام نتایج آزمون ارزیابی اعطای مدرک به حافظان / مشارکت ۴۷ درصدی در فارس

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه کلید سؤالات آزمون مرحله اول پانزدهمین دوره طرح ارزیابی اعطای مدرک به حافظان قرآن امروز بر روی سایت تلاوت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: زمان اعلام نتایج این آزمون نیز ۵ مهرماه خواهد بود.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به برگزاری آزمون مرحله اول پانزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرك تخصصی به حافظان قرآن در ماه جاری گفت: این آزمون همزمان با سراسر كشور در در 5 حوزه استان فارس طی هفته‌های گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینكه آزمون مذكر در شهرهای شیراز، اقلید، داراب، استهبان و گراش برگزار شد، افزود: 457 نفر از بانوان و آقایان واجد شرایط در سه رشته حفظ 10 جزء، 20 جزء و كل قرآن كریم در این آزمون از استان فارس ثبت‌نام كردند كه از این تعداد 207 نفر در آزمون شركت كردند.

موسوی با تصریح اینكه قریب 47 درصد از ثبت‌نام شوندگان در این آزمون شركت كردند به تبیین دلیل عدم حضور دیگر شركت‌كنندگان پرداخت و گفت: افرادی كه در مرحله اول آزمون در سال گذشته پذیرفته شده بودند، نیازی به شركت در این آزمون نداشتند و بخش دیگری هم به دلیل عدم آمادگی و برخی هم به دلیل شرایط شیوع كرونا در این آزمون حضور نیافتند.

وی زمان اعلام نتایج این آزمون را 5 مهرماه جاری اعلام كرد و گفت: زمان اعلام نتایج آزمون به‌صورت پیامك برای همه شركت‌كنندگان ارسال می‌شود كه این افراد برای دریافت نتیجه باید به سایت تلاوت مراجعه كنند. همچنین كلید سؤالات آزمون مذكور نیز امروز، 19 مردادماه بر روی سایت تلاوت قرار می‌گیرد و شركت‌كنندگان می‌توانند آن را ملاحظه و ارزیابی داشته باشند.

موسوی یادآور شد: این آزمون در سال جاری یكسری تغییراتی داشت از جمله اینكه شركت‌كنندگان می‌توانستند دفترچه سؤالات آزمون را همراه خود ببرند كه این مسئله با استقبال افراد مواجه شد.

وی با بیان اینكه به یاری خدا هفته سوم آبان‌ماه نیز آزمون مرحله دوم از پذیرفته‌شدگان مرحله اول به عمل خواهد آمد، گفت: حافظان 10 جزء شركت‌كننده در این آزمون برای كسب نمره قبولی باید از 50 سؤال حداقل 35 سئوال را جواب درست داده باشند و حفاظ 20 جزء باید از 100 سؤال حداقل به 70 سؤال جواب صحیح داده باشند و حافظان 30 جزء هم از 150 سؤال باید حداقل 105 سؤال را جواب درست داده باشند.

موسوی ادامه داد: البته افرادی كه 105 تا 129 سؤال را از 150 سؤال درست جواب داده باشند می‌تواند جهت دریافت مدرك درجه 3 اقدام كنند و افرادی كه بیش از 130 سؤال را درست جواب داده باشند، می‌توانند برای اخذ مدرك درجه یك و دو هم اقدام كنند.

انتهای پیام
captcha