حضور خادمان مسجد جمکران در آستان امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر + عکس
کد خبر: 3915090
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

حضور خادمان مسجد جمکران در آستان امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر + عکس

طی آئینی جمعی از خادمان مسجد مقدس جمکران قم به مناسبت اعیاد دهه امامت و ولایت با حضور در آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع) بوشهر از هیئت امنای این امامزاده تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، هشت نفر از خادمان مسجد جمکران قم در قالب دو کاروان فرهنگی و اجتماعی به مناسبت جشن‌های اعیاد دهه امامت و ولایت، ۱۵ مردادماه همزمان با سالروز میلاد امام هادی(ع) طی آئینی در آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع) کوی امامزاده منطقه دو بندر بوشهر حضور یافتند.

ﻏﺪﯾﺮخم؛ ﺍﻣﺘﺪﺍﺩ ﺧﻂ ﺭﺳﺎﻟﺖ و امامت

علی‌اکبر مداح، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر در این آئین با بیان اینکه ﻋﯿﺪ ﺳﻌﯿﺪ ﻏﺪﯾﺮخم، ﺍﻣﺘﺪﺍﺩ ﺧﻂ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﺩﺭ ﺁﯾﯿﻨﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻤﺎﯼ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭ همچنین ﺭﻭﺯ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﻭ ﺭﻭﺯ ﭘﺎﺳﺪﺍﺷﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ، تصریح کرد: عید سعید ﻏﺪﯾﺮخم در اصل عید روز خطبه بلند پیامبر اسلام(ص) برای معرفی وصی و جانشین خود و ﺗﺪﺍﻭﻡ ﺭﺳﺎﻟﺖ سیدالمرسلین ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﻋﻈﯿﻢﺍﻟشأن اسلام ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ مصطفی(ﺹ) ﺩﺭ ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﺣﻀﺮﺕ امیرالمؤمنین امام ﻋﻠﯽ(ﻉ) ﺍﺳﺖ.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه بوشهر با بیان اینکه ﺁﻧﺎﻥ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﺮﻭﻩﺍﻟﻮﺛﻘﯽ ﭼﻨﮓ ﻣﯽﺯﻧﻨﺪ، ﺳﻌﺎﺩﺗﻤﻨﺪﺍﻥ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎ ﻭ ﺁﺧﺮت هستند ﮐﻪ ﺧﻮﯾﺸﺘﻦ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﻤﻊ ﺍﻭﻟﯽﺍﻻ‌ﺑﺼﺎﺭ ﺭﺳﺎﻧﺪﻩ ﻭ ﺭﻭﺡ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﺣﺞ ﮔﺬﺍﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، افزود: بی‌نیازی یعنی کمی آرزو و راضی بودن به چیزی که برای تو کافی است.

مداح ادامه داد: عیدالله اکبر در اصل ﻋﯿﺪ ﭘﯿﻤﺎﻥ ﻭ ﻣﯿﺜﺎﻕ ﻭ ﻋﻬﺪ، و نیز ﻋﯿﺪ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﯼ، ﻋﯿﺪ ﺍﻧﺴﺎﻧﯿﺖ ﻭ ﮐﻤﺎﻝ ﺍﺳﺖ.

بقای نعمت در گرو استفاده صحیح و شکرگزاری است

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر اظهار کرد: انسان‌ها می‌بایست با استفاده صحیح از نعمت‌های الهی به بقای آنها کمک کنند و با شکرگزاری، فراوانی آنها را از ذات حضرت حق تعالی بخواهند؛ زیرا نعمت کالای دنیای فانی است و شکرگزاری موجبات فزونی نعمت و سعادتمندی در دنیا را به بار می‌آورد و هم مایه پاداش آخرت است.

وی قلب را جایگاه ایمان و مقر تأیید اعمال ایمانی دانست و اظهار کرد: اگر کسی کاری از امور دینی را انجام دهد ولی قلب او ایمان و اعتقادی به آن نداشته باشد، خدا آن کار را نمی‌پذیرد؛ زیرا هیچ عملی مورد قبول پرورگار واقع نمی‌شود مگر این که همراه با صدق نیت باشد.

مولودی‌خوانی خادمان مسجد جمکران

در ادامه خادمان مسجد جمکران قم به هنگام آیین «گرداندن پرچم متبرک» در صحن زیارتی آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع)، در وصف سیره و شخصیت دهمین امام شیعیان حضرت امام هادی(ع) به اجرای هم‌آوایی نغمات دینی و مولودخوانی پرداختند.

یادآور می‌شود، در این مراسم از سیدابراهیم مهیمنی به نمایندگی از  هیئت امنای آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن(ع)، علیرضا یزاف به نمایندگی از هیئت امنای آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) و نیز از حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر به منظور مراکز افق فعال در امر رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه، برگزاری مجالس تفسیر قرآن و اجرای برنامه‌های مناسبت‌های فرهنگ دینی، از سوی خادمان مسجد جمکران قم تجلیل به عمل آمد.


خبرنگار: سیده‌فردوس رضوی

عکاس: حسین شریفی‌نسب

انتهای پیام
captcha