مجالس حسینی به محفلی برای توسعه نهضت کمک مؤمنانه تبدیل شود
کد خبر: 3914936
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
حجت‌الاسلام سالک:

مجالس حسینی به محفلی برای توسعه نهضت کمک مؤمنانه تبدیل شود

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های نو در مراسم عزاداری امسال گفت: یکی از این طرح‌ها و اقدامات اثرگذار مسئله نهضت کمک مؤمنانه است و خیرین و متولیان هیئات می‌توانند مجالس حسینی را به محفلی برای توسعه نهضت کمک مؤمنانه و اشاعه فرهنگ دستگیری از محرومان تبدیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره نقش مهم سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون عزاداری ماه محرم در از بین بردن دوقطبی کاذب «عزاداری ـ سلامت» گفت: موضوع عزاداری امام حسین(ع) و شهادت سیدالشهدا(ع) با گوشت و خون مردم ما ممزوج است و شخصیت توحیدی ملت ما مبتنی بر عاشورا و یا حسین است.

وی ادامه داد: در واقع ماه محرم تجلی نهضت عاشورا در سطح جهان است و دیگر فقط محدود به ایران و برخی کشورهای اسلامی نیست و این نکته مهمی است که باید درباره اهمیت موضوع عزاداری امام حسین(ع) در نظر گرفت.

وجوب شرعی رعایت موازین بهداشتی در مراسم عزاداری

حجت‌الاسلام سالک افزود: مسئله بعد این است در شرایطی که شیوع این ویروس صغیر حقیر خطیر کرونا همچنان در کشور ادامه دارد، ضروری است همگان به نظرات مقام معظم رهبری به عنوان محور حاکمیت دینی توجه کنند و لذا براساس بیانات ایشان در روز عید قربان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری یک وظیفه شرعی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: دو موضوع در دین اسلام بسیار سفارس شده است؛ حفظ سلامت و امنیت جامعه. امروز حفظ هر دو مسئله در گرو رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست. چون حتی ممکن است تضعیف وضعیت سلامت جامعه موجب به خطر افتادن امنیت کشور شود.

لزوم تغییر ملموس وضعیت ظاهری شهرها

وی با بیان اینکه باید عزاداری امسال با طرح‌های نو و استفاده از ابزارهای پیشرفته ارتباطی پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شود، گفت: حداقل کار این است امسال خیابان‌ها و کوچه‌ها آن چنان سیاه‌پوش و مزین به پرچم عزای امام حسین(ع) شود که تغییر وضعیت ظاهری شهرها کاملاً ملموس باشد و این کارها در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی قابل انجام است.

حجت‌الاسلام سالک درباره اقدامات احتمالی شبکه‌های معاند درخصوص ارتباط دادن فوتی‌های ایام محرم به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) و وظیفه هیئات و مجالس حسینی گفت: رسانه‌های بیگانه بیش از چهل سال است که به ارزش‌های دینی و اعتقادی و مبانی ایمانی مردم هجمه می‌کنند و به دنبال تقدس‌زدایی از مقدسات دینی هستند، اما مردم هم به خوبی متوجه این شیطنت‌ها و توهین‌ها هستند. قطعاً این شبکه‌ها و رسانه‌ها اگر وضعیت منطقه‌ای قرمز شود یا تعداد فوتی‌ها بالا رود آن را به حساب برگزاری مجالس و هیئات و امام حسین(ع) می‌گذارند و بر روی آن مانور رسانه‌ای می‌دهند، اما این هجمه‌ها و فضاسازی‌ها نباید بر ما تأثیر بگذارد و مانع حرکت حسینی ملت ما شود.

این نماینده پیشین مجلس تأکید کرد: مطلب اصلی این است که مسئولان مربوطه باید به هیئات و متولیان آموزش‌های لازم را ارائه دهند و با برگزاری جلسات مصوبات و دستورات بهداشتی را برای آنها بیان کنند تا آسیب‌های احتمالی به حداقل ممکن برسد.

نقش خیران و متولیان هیئات در اشاعه کمک مؤمنانه

حجت‌الاسلام سالک درباره اهمیت تبدیل شدن موضوع کمک مؤمنانه به محور اصلی عزاداری‌ها امسال گفت: یکی از طرح‌ها و برنامه‌های نو در عزاداری‌های امسال همین مسئله تداوم نهضت کمک مؤمنانه است که از ماه رمضان کلید خورده است. این موضوع این نتیجه مثبت را دارد که جلوی موج‌سواری دشمن و سوء استفاده آنها از اقشار محروم و ضعیف را می‌گیرد و نمی‌گذارد که دشمن با توجه به تشدید مشکلات اقتصادی مردم، بتواند زمینه اتفاقاتی مانند آبان 98 را فراهم کند.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین، هیئتی‌ها و متولیان مراسم عزای امام حسین(ع) در این رابطه گفت: امسال باید مجالس حسینی را به محفلی برای توسعه نهضت کمک مؤمنانه و اشاعه فرهنگ دستگیری از محرومان تبدیل کرد.

حجت‌الاسلام سالک در پایان اظهار کرد: امروز وظیفه مهم جامعه تبلیغی، هیئات و مساجد این است که به نحوی عمل کنند تا به طور آشکار برای همه ثابت شود که جامعه متدینان و دینداران در حفظ و صیانت از سلامت و جان مردم پیشرو و پیشگام است و بالاترین توجه را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد.

انتهای پیام
captcha