مسجد تاریخی ۱۰۰ ساله در مصر + عکس
کد خبر: 3914804
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

مسجد تاریخی ۱۰۰ ساله در مصر + عکس

100 سال از ساخت مسجد تاریخی «حبشی» در استان البحیره مصر می‌گذرد و این مسجد همچنان با معماری تاریخی خود پذیرای فعالیت‌های دینی و مذهبی اهالی این منطقه است.  

به گزارش ایکنا به نقل از «الیوم السابع»، مسجد حبشی در شهر دمنهور واقع در استان البحیره مصر قرار دارد و با گذشت 100 سال از ساخت آن، شاهد تحول هنر معماری مصر بوده‌ایم.
 
«محمد شعلان»، نماینده وزارت اوقاف مصر در البحیره، با اشاره به اهمیت این مسجد تاریخی، گفت: این مسجد یک اثر باستانی محسوب می‌شود اما همچنان فعالیت‌های مذهبی و تبلیغی در آن جریان دارد و در ماه‌های اخیر نیز با وجود شیوع بیماری کرونا، این فعالیت‌ها با رعایت تدابیر پیشگیرانه برگزار می‌شود.
 
شیخ «رمضان عبدالحفیظ»، امام جماعت و خطیب مسجد حبشی، نیز گفت: این مسجد از نظر تاریخ اصیل و بنای منحصر به فرد آن دارای هویتی متمایز از سایر مساجد استان البحیره است.
 
این مسجد که در سال 1920 ساخته شده سه رواق دارد که یک فضای سبز و دو مسیر برای آب شرب در اطراف آن قرار دارد و در اطراف مسجد نیز دیوارهایی با دو در ساخته شده و وزارت آثار باستانی مصر از سال 2017 با توجه به اصالت و تاریخی بودن این مسجد، آن را به عنوان اثری باستانی به ثبت رسانده است.
 
وزارت اوقاف مصر در دوران شیوع کرونا تدابیر پیشگیرانه‌ای برای حضور نمازگزاران در مسجد اتخاذ کرده است؛ از جمله ملزم شدن نمازگزاران به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و بستن وضوخانه‌ها. ضدعفونی مسجد نیز قبل و بعد از هر نماز انجام و از تجمع زیاد ممانعت می‌شود. همچنین تبلیغات وسیعی برای آگاهی مردم از ویروس کرونا در مسجد وجود دارد.
 
انتهای پیام
captcha