معرفی الگوهای ایرانی ـ اسلامی در «سه‌شنبه‌های تكریم»
کد خبر: 3914622
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

معرفی الگوهای ایرانی ـ اسلامی در «سه‌شنبه‌های تكریم»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس با اشاره به اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تكریم» گفت، اجرای این طرح می‌تواند الگوهای اسلامی ـ ایرانی را به نسل جوان امروز که جنگ را از نزدیک ندیده‌اند، معرفی کند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس امروز،  14 مرداد در چهارمین آئین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» استان که به‌صورت ویدئوکنفرانس با خانواده شهیدان «اکبر نجفی» و «محمد دست‌نشان» در شهر «اشکنان» برگزار شد، گفت: عظمت خانواده شهدا بر هیچکس پوشیده نیست و این شایسته بود که حضوری به خدمت خانواده شهدا می‌رسیدیم اما وضعیت شیع ویروس کرونا اجازه این موضوع را نمی‌دهد و برای ما سلامتی آنان مهم تر است.

وی افزود: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به‌همت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در کشور اجرا می‌شود و در این برنامه خانواده معزز شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم و ... را مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

امیدی با تأکید بر اینکه شهدا منتخب و برگزیده خدای سبحان شدند، اضافه کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران به‌خوبی توانستند به تربیت شهدا بپردازند و از این‌رو خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می‌شوند.

 وی با بیان اینکه این طرح ملی در کانون‌های مساجد استان فارس در حال اجرا و پیگیری است، گفت: در راستای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و همچنین چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرای طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم می‌تواند الگوهای اسلامی و ایرانی را به نسل جوان امروز که جنگ را از نزدیک ندیده‌اند، معرفی کند.

امیدی با اشاره به درخواست امام جمعه اشکنان و فرزند شهید که مطالبه تکمیل مجتمع فرهنگی تربیتی را داشتند، تاکید کرد: بسیار خرسندم که این دغدغه وجود دارد و این برکت نام شهداست که در برنامه‌هایی که به یاد شهداست، مطالبات فرهنگی و دینی نیز مطرح می‌شود.

انتهای پیام
captcha