آمیختن كار جهادی با علم اساس كار جهاددانشگاهی است
کد خبر: 3914617
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

آمیختن كار جهادی با علم اساس كار جهاددانشگاهی است

امام جمعه لامرد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی را تبریک گفت و اظهار کرد: توسعه و ترویج علم و تبدیل آن به عمل از اقدامات مهم فرهنگی و علمی این نهاد است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده، امام جمعه لامرد، امروز، 14 مردادماه در دیدار با مدیر و کارکنان مرکز آموزش جهاددانشگاهی این شهرستان با تبریک چهلمین سال تأسیس جهاددانشگاهی در پی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: عملکرد جهاددانشگاهی، همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، آمیختن کار جهادی با دانش و فعالیت دانشگاهی است.

وی ایجاد مراکز دانش‌بنیان را از مهم‌ترین ثمرات جهاددانشگاهی دانست و گفت: نکته مهم اینکه تربیت نیرو در جهاد دانشگاهی به عمل و کار ختم شده و علم در مقام عمل بروز می‌کند. تبدیل جهل به علم و عمل و کار، نوعی کار فرهنگی است و توسعه و ترویج علم یکی از نقش‌ها و وظایف تعریف شده فرهنگی جهاددانشگاهی در کشور به شمار می‌رود.

حسین‌زاده با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کاشت زعفران، گفت: جهاددانشگاهی ذهنیت‌ها را تغییر داده و ناشناخته‌های علمی هر منطقه را به مردم شناسانده است.

امام جمعه شهرستان لامرد یکی از ضرورت‌های امروز را شناسایی نیازهای عمومی جامعه و تلاش برای رفع آن نیازها دانست و تأکید کرد: باید رشته‌های آموزشی براساس نیازهای عمومی و در راستای رفع آن‌ها شناسایی و تعریف شود. رصد کردن نتیجه آموزش‌ و ارتباط با محصلین سبب استفاده از نیروهای بومی خواهد شد و در نهایت به یک برند برای جهاددانشگاهی تبدیل می‌شود.

وی عملکرد مرکز آموزشی جهاددانشگاهی در این شهرستان را مثبت و مقبول ارزیابی و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان لامرد ایجاد این مرکز یک نیاز بوده و به ‌عنوان مجموعه‌ای ماندگار و تأثیرگذار عمل خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha