نبرد واقعی با کرونا در فضای مجازی
کد خبر: 3914606
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

نبرد واقعی با کرونا در فضای مجازی

کارشناس مسؤل هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس از برگزاری نمایشگاه مجازی «ما کرونا را شکست می‌دهیم» در شیراز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، امیرحسین عبادیان دهکردی، كارشناس مسؤل هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، 14 مردادماه در جمع خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه مجازی «ما کرونا را شکست می‌دهیم» در شیراز خبر داد و گفت: وضعیت ناشی از بیماری کرونا سبب شده بسیاری از رویدادهای حقیقی به فعالیت در فضای مجازی تبدیل شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه فضای زنده و پویای هنر تجسمی است اما در این شرایط بزرگترین هنر حفظ سلامت جامعه و دستورالعمل‌های بهداشتی است. با این همه هنرمند آگاه بیکار نمی‌نشیند و قطعاً خود بیماری کرونا یکی از دستمایه‌های اصلی خلق اثر در این فضاست.

کارشناس مسؤل هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس ادامه داد: چندی قبل، مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» به‌دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی هنرمند توانمند و مسؤل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برپا شد.

وی گفت: این رویداد با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره‌کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روایت فتح، بنیاد احسان برکت و شبکه مجازی آی‌گپ برپا شد

عبادیان با اشاره به استقبال از این رویداد گفت: طبق اعلام برگزار کنندگان بیش از 3000 اثر از هنرمندان بیش از 82 کشور دنیا به دبیرخانه این مسابقه رسید که در نوع خود قابل توجه بود و اینک آثار برگزیده آن را در چند نوبت در قالب نگارخانه مجازی حوزه هنری فارس به تماشای علاقه مندان خواهیم گذاشت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با رفع این بیماری امکان برگزاری نمایشگاه در فضای حقیقی فراهم آید اما تا آن زمان از همین امکان و فضاهای مشابه برای پویایی هنر تجسمی بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha