«ما می‌توانیم» در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید / قهرمانان واقعی را به جوانان معرفی كنیم
کد خبر: 3914596
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

«ما می‌توانیم» در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید / قهرمانان واقعی را به جوانان معرفی كنیم

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد یكی از دستاوردهای دفاع مقدس را خودباوری دانست و گفت:‌ شعار «ما می‌توانیم» در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید.

امیر ابوالقاسم رضایی، فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، دستاوردهای دفاع مقدس را یادآور شد و اظهار كرد: دفاع مقدس برای ایران اسلامی در حقیقت یك واكسن بود آن هم واكسنی كه دشمن ناآگاهانه به ما زد و موجب شد كه آن‌قدر خود را مجهز كنیم تا كسی جرأت تعرض نظامی به ایران را نداشته باشد و صدام در حقیقت یك واكسن ضعیفی بود كه دشمنان ایران به ما زدند و موجب شدند تا ما قدرتمند شوند و این یكی از دستاوردهای دفاع مقدس بود.

وی دستاورد دیگر دفاع مقدس را خودباوری دانست و گفت:‌ امام راحل بارها بر روی این قضیه تأكید كردند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها فرموده‌اند كه «ما می‌توانیم» و این همان مسئله‌ای بود كه در دفاع مقدس به منصه ظهور رساندیم و در حقیقت می‌توان گفت شعار «ما می‌توانیم» در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید.

رضایی همچنین ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت:‌ بدین‌مناسبت برنامه‌های بسیار گسترده و متنوعی در سطح ستاد كل نیروهای مسلح و همچنین ارتش طرح‌ریزی شده است.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد افزود: در تمام یگان‌ها و رده‌های مختلف ارتش ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشكیل شده و سرفصل‌هایی هم برای بزرگداشت این مناسبت طرح‌ریزی شده است كه تا آخر سال این برنامه‌ها اجرایی می‌شوند.

رضایی با تأكید بر اینكه امسال بزرگداشت دفاع مقدس را نسبت به سال‌های قبل پررنگ‌تر برگزار خواهیم كرد، گفت: البته اكنون شرایط شیوع كرونا حاكم شده است وگرنه برنامه‌های مفصلی تدارك دیده بودیم كه تاكنون انجام نشده بود، به‌عنوان مثال در بحث تببین فعالیت‌های مهندسی رزمی تاكنون كمتر كار شده بود كه می‌خواستیم برنامه‌های مفصلی در این زمینه انجام دهیم.

فرمانده ارشد ارتش در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه حلقه‌های مفقود بسیاری در تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس وجود دارد كه هنوز به سرانجام نرسیده است، گفت: همان‌طور كه امام راحل و مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس یك دانشگاه است و باید از این دانشگاه استفاده كنیم و به نسل جوان گوییم كه گذشتگان چه بودند و چه زحمات و ایثارگری‌هایی انجام دادند.

وی برخی از افتخارات ارتش را در زمان دفاع مقدس برشمرد و گفت: غفاری، یكی از نیروهای تیپ 55 هوابرد بود كه در زمان جنگ توانست 200 تانك ارتش بعث را منهدم كند و یا اینكه همواره درباره رشادت‌های شهید دوران و شهید صیاد شیرازی خوانده‌ایم و شنیده‌ایم و این‌ها همگی قهرمانان ملی ما هستند كه باید برای نسل جوان خود آنان را معرفی كنیم.

رضایی اظهار كرد: آن چیزی كه امروز مشاهده می‌كنیم این است كه غرب سعی دارد یكسری قهرمانان خیالی كه اصلا وجود خارجی ندارند، را برای به نسل جوان ارائه داده و آنان را به‌عنوان الگو معریف كند در صورتی كه ما خودمان بهترین قهرمانان واقعی را در دوران دفاع مقدس داشتیم كه می‌تواند یكی از بهترین الگوها برای نسل امروز باشد.

انتهای پیام
captcha