عاشورا، نتیجه تلخ فراموش کردن غدیر است
کد خبر: 3914560
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

عاشورا، نتیجه تلخ فراموش کردن غدیر است

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با بیان اینکه اگر غدیر درک می‌شد در تاریخ عاشورا‌های مختلف برای شیعه پیش نمی‌آمد، گفت: شیعه فقط دچار یک عاشورا نشده است بلکه مکرر در کل زندگی ائمه(ع) این قضیه تکرار شده است، زیرا محتوای غدیر که همان ولایت‌شناسی به درستی درک نشده بود.

رضا محمدیان،‌ رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و امامت، اهمیت توجه به مسئله غدیر را یادآور شد و بیان کرد: اگر غدیر درک می‌شد در كل تاریخ عاشوراهای مختلف برای شیعه پیش نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: شیعه فقط دچار یک عاشورا نشده است بلكه مكرر در كل زندگی ائمه اطهار(ع) این قضیه تكرار شده است، زیرا محتوای غدیر كه همان ولایت‌شناسی است به درستی درك نشده بود و همین مسئله موجب شد تا واقعه‌ای نظیر عاشورا به اشكال مختلف در طول تاریخ برای شیعیان رخ دهد و در نتیجه شاهد از دست دادن نیروهای شیعه یا حكومت‌ها و قدرت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنان در كل تاریخ باشیم.

محمدیان ادامه داد: بنابراین باید همیشه توجه ویژه‌ای به بحث غدیر و پیام آن داشته باشیم و همواره تلاش خود را برای رساندن پیام غدیر به آحاد جامعه مسلمانان ادامه دهیم كه البته این توجه ویژه بحمد الهی در سطح هیئات مذهبی استان فارس وجود دارد.

وی بیان كرد: امسال به دلیل شیوع كرونا و مصوبه ستاد ملی مبارزه با كرونا، برگزاری هرگونه مراسم برای بزرگداشت دهه ولایت و امامت و عید غدیر ممنوع شده است و از آنجا كه ما باید ولایت‌پذیر بوده و تابع فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم، لذا ما هم به فرمایشات معظم‌له مبنی بر ضرورت توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با كرونا، عمل كردیم و از برگزاری مراسم‌ تجمعی بدین مناسب در سطح استان پرهیز كردیم.

محمدیان با بیان اینكه در تمام سطح استان فارس به دلیل وضعیت قرمز، برگزاری مراسم‌ تجمعی از سوی هیئت‌های مذهبی ممنوع است، تصریح کرد: البته در این ایام هیئت‌های مذهبی بیكار ننشسته‌اند و به طرق مختلف سعی در بزرگداشت دهه ولایت و امامت و عید غدیر دارند.

وی توزیع بسته‌های معیشتی و نذورات را با رعایت پروتكل‌های بهداشتی از جمله این اقدامات دانست و بیان کرد: بیش از 20 هزار بسته معیشتی در سطح استان فارس طی این ایام از سوی هیئت‌های مذهبی توزیع می‌شود و همچنین بیش از 100 هزار غذای نذری در سطح شیراز و چندین هزار پرس غذای نذری هم در شهرستان‌ها به‌ صورت بسته‌بندی توزیع می‌شود. علاوه بر این‌ها هیئت‌های مذهبی در بحث آذین‌بندی معابر و مساجد فعالیت داشته و برخی از آنان نیز فعالیت‌هایی در ارتباط با بزرگداشت غدیر و رساندن پیام غدیر در فضای مجازی دارند.

انتهای پیام
captcha